Väderprognos för 5 dagar

söndag 17 maj 2015

Grått…

 

Jag vaknade tidigt idag också. Imorse till trummande regnsmatter.Var uppe strax före fem, men var rätt så pigg ändå. Amanda fick sin frukost vid 6-tiden, då jag gjorde ordning min. Hon får alltid mat först!

Dagen har hittills gåt åt med “Inte om det gäller din dotter” av Jan Guillou. Jag tycker mycket om hans böcker. Nu har jag bara 4-5 immar kvar av den Jag undrar om han kommer att skriva nåt mer om Hamilton & Co. Det vore kul med en avslutande del, där han knyter ihop alla trådar och berättar mer om dem.

Fast det lär inte hända. Trådarna är nog rätt bra knutna trots allt. Slutet gott, allting gott.

Carl Gustav Gilbert Hamilton är äntligen i hamn, efter alla tragedier med hans familjemedlemmar, till slut med “Madame Terror”, liksom familjen Tanguy fått tillbaka sin dotter och Erik Ponti blir spökskrivare till Hamiltons memoarer. Så nu kan man börja läsa serien från början igen Blinkar!

Ha en skön söndag, som är mindre blöt än hos oss, här har det regnat hela dagen!

/Julia

18 kommentarer:

  1. Hej vännen! Här har det nästan haglat från o till o det är lika grått väder här så det är innesittardag idag.
    Kramisar o nosgos

    SvaraRadera
  2. Här har vi haft bra väder men kyligt. Ja han är en bra författare även om jag inte läst så mycket av hans böcker. Jag uppdaterar bloggen ikväll. Må så gott och nosbuffar från oss/ Gunilla.

    SvaraRadera
  3. Här regnade det ordentligt i går när vi gick och lade oss, men i dag har det varit mulet men uppehåll. Matte gillar också hans böcker.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom ÄR jättebra, speciellt Hamilton-serien tycker jag om.

      Radera
  4. Antar att Amanda uppskattar att du vaknar tidigt? Det gör i alla fall mina katter (även om det inte sker så ofta).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men hon väcker mig inte om jag skulle sova lite längre nån dag :)

      Radera
  5. Idag har det verkligen varit gråväder, utmärkt dag för mys och bokläsning helt enkelt.Nosbuffar

    SvaraRadera
  6. Grått och trist väder hos oss också.
    Matte har precis lyssnat klart på Divergent och börjat på bok 2 samtidigt som hon skiftar med att läsa bok från iBooks.
    Matte säger att hon ska jobba i morgon men det kan väl inte redan ha gått 4 dagar, suck!

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte har spännande lyssning framför sig!!! Jag blir nästan avis... Jag har ju hört hela serien redan flera gånger :)

      Radera
  7. Perfekt väder för läsning! Själv har jag och Inkan tillbringat dagen i Sandvikens sporthall på kattutställning. Kram från Stationskattmatte.

    SvaraRadera
  8. Inte bättre väder här, oj vad det regnar. Vi hade ett litet uppehåll men nu regnar det helt otroligt. Skönt för Amanda att hon kan få vara inne.Trot eller ej, men matte har inte läst de böckerna alls, hur det nu kan komma sig.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. I så fall har matte bra och spännande läsning framför sig :) Böckerna ÄR mycket läsvärda.

      Radera
  9. Hemma hos mig regnade det och haglade , men en mil bort där matte var och jobbade så kom det varken något regn eller hagel igår kväll.
    Matte jobbade delat pass igår så jag och husse hade det lugnt och skönt ;-)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera