Väderprognos för 5 dagar

lördag 30 maj 2015

Folkfest i Sthlm?

Idag är det nog folkfest i 08-land i och med Stockholm Marathon. Vi ha stått många gånger längst med Norr Mälarstrand och hejat på löparna. Idag springer nog min kusins man för jag vet inte vilken gång i ordningen (jag glömde att fråga sist vi träffades)! Amanda och jag sitter här hemma och ska se TV 4:as sändning från maran, nästan som vanligt.. 

Bilden lånad från nätet!

Stockholm Marathon och Vasaloppet var en årlig återkommande TV fest här hemma sedan jag blev sjuk. Denna gången får jag titta på tävlingen tillsammns med Amanda.
Vädret verkar  vara rätt bra för tävlingen. Lagom mulet och ca 14 grader. Det är nog bättre för löparna än strålande sol och hetta.

Annars lär det inte hända så mycket. Jag hade sovit rätt så bra och Amandas frukost serverades först strax efter sju. Hon tog inte illa upp och var inte så hungrig heller. Jag  hörde nog Söta Fröken äta torrisar under natten. Dem har hon fri tillgång till, så det är bara att knapra på när hon känner för det.

Vi önskar er alla en trevlig Marathon lördag!
 /Julia

Uppdatering:

Nu äntligen har jag minskat mina utgifter för mitt mobila bredband med 150,- i månaden. Jag har haft nåt som hette Telia Total som på slutet har kostat mig 399,-/månad för 40GB trafik. Jag fick också veta att Telia släpar efter med batalningen med två månader... Så jag får deras sista faktura nångång i Juli...SUCK... Den faktura jag nyss betalade gällde för mars!!! Jag var inte lite arg över detta, då man alltid betalarr i förskott i vanliga fall...
Nu ska jag teckna Tele2 för 249.-/månad för 50GB trafik när mitt Telia abonnemang går ut vid nästa månadskifte. Jag har talat med Tele2 för att veta när jag senast måste beställa via nätet för att inte bli utan  bredband. Jag kan inte ha nån glapp i mellan, dessutom måste jag tänka på att modemet ska kunna hämtas den sista fredagen innan månadskiftet. Jag måste nog beställa den vid Midsommarhelgen eller senast måndagen efter för att vara säker på att avin kommer senast torsdagen den 25:te.
Äsch det löser sig nog. 

14 kommentarer:

  1. Härligt väder för löparna i alla fall. Här ska jag snart gå ner och kika på Husumdagen och se vad de kan erbjuda. Köper inget men kul att vandra runt och kanske träffa folk. Har varit en vända på cop och bilprovningen så nu kan jag köra ett år till. hii! Vi ska äta hamburgare Jenny och jag för Josefin for ner med tre kompisar till Stockholm i torsdagskväll, säkert ovetande om maran....Sköt om dig och Amanda sötisen! Kramizar, Gunilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Patrik Wikström Dorotea som sprang bra på maran idag har jag haft på fritids en gång i tiden. Känns kul.

      Radera
  2. Vi sitter också här hemma och tittar på marathon, det spöregnar utanför fönstret nu, så det är rätt skönt att få hålla sig inomhus.
    Här hade vi också en fröken som knaprade i sig lite mat mitt i natten ;) Laika har en skål med frolic framme som hon kan ta av lite när hon vill, och suget satte visst in vid tvåtiden i natt.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Här hoppades vi på en promenad men den gick om intet för det började regna precis när vi skulle gå ut. Maran har vi kollat på, verkade bli svalt och blött efter ett tag! Visst är det märkligt hur de gör med abonnemang, en riktig djungel! Gosa på i regnet. Nosbuffar och Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det ett djungel...
      Mysig att gosa när regnet öser ner!

      Radera
  4. Hoppas det går bra med byte av bredband. Det är en djungel. Missförstånd hos både nya och gamla leverantören verkar vara standard. Hoppas du inte råkar ut för det.
    Maran skedde i hällande regn i Stockholm. Förvånansvärt mycket folk som tittade och hejade på. Tror löparna behöver snabbt ombyte till torra kläder efter dagens prestation.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har verkligen frågat, frågat och frågat igen för att det inte ska bli nåt MISSförstånd med bytet!!!

      Radera
  5. Det blev lite väl blött för löparna sa matte, synd att inte regnet kunde hålla sig borta denna dag.
    Det gäller att se sig om efter billigare alternativ för många bäckar små.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de hade nog behövt regnkläder idag...
      Det gäller att spara där man kan!!!

      Radera
  6. Håller tassarna i kors för att bytet av bredbandsleverantör ska fungera smidigt !
    Matte hade söm-ester i lördags som tillbringades på en Plantskola och i hennes pappas trädgård så vi såg inte på Stockholm Marathon alls.

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera