Väderprognos för 5 dagar

lördag 2 maj 2015

Nu vet byn också!

 

Det är städdag i byn och jag har fått påhälsning av några grannar redan igår kväll. Idag kom flera, bland annat Nina som sitter i styrelsen och beklagade Lennarts bortgång. Han var ju omtyckt här ute också!

Hon frågade om jag ville att hon skulle meddela resten av byn att han inte finns mer under lunchsamlingen. Jag tackade och drog en lättnadens suck. Nu slipper jag skriva det på föreningens hemsida.

Grannar som jag inte trodde att de brydde sig, ack så fel jag hade. Jag har bara fått kärlek från dem som jag hittills har träffat.

Alla  i byn får veta vad som har hänt och jag får säkert några hjälpande händer härifrån också. Nu gäller det att få lite struktur på mitt kaos, men med små små steg i taget så…..

Vem vet om vi, Amanda och jag , kommer att kunna börja leva en vacker dag igen.

Hemtjänsten tittar till mig morgon och eftermiddag och det är skönt. Inte för att jag behöver hjälp med så mycket, men det är skönt att få se och prata med någon.

Ha en trevlig lördag!

/Julia

28 kommentarer:

  1. Vad skönt att du har så bra grannar och att du får hjälp att berätta för alla. På något sätt kan det vara lättare när alla vet så man slipper börja med att förklara/berätta och då är även dem lite förberedda.
    Skönt att veta att hemtjänsten tittar till dig, även om du klarar det mesta själv så känns det bra att de kommer dagligen.
    Kramar och nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att ALLA har fått information från styrelsen, så jag slipper att ta allt om och om igen.
      Det ÄR jättebra med att "nån" tittar till mig varje dag.

      Radera
  2. Så skönt att du slapp berätta själv för alla. Vi hoppas att du får flera hjälpande händer och visst är det trevligt att prata med någon en stund. Bra att hemtjänsten kommer så du får lite sällskap. Nossbuffar och kramar

    SvaraRadera
  3. Det känns betryggande att läsa att det är så många som bryr sig, och att byn även får veta nu. Var inte rädd att be om hjälp om det behövs. Vi lider verkligen med dig, men hoppas också att du kan se lite ljusglimtar.
    Kramar i massor

    SvaraRadera
  4. Bra att du har så bra människor där du bor som kan ge dig en hjälpande hand nu. Det behöver du, få träffas och prata lite, kanske de kanfölja dig ut om vädret tillåter. Hemtjänsten är ocksä bussig som hälsar på även om du ju klarar dig rätt bra. Var rädd om dig!
    Kramar från oss alla i norr/ Gunilla.

    SvaraRadera
  5. Ibland får man hjälp från oväntat håll. Det var väldigt vänligt av Nina att fråga om du ville att hon meddelade resten av byn vad som hänt. Jag tror det finns mycket mer värme och omtanke än man anar hos många som man kanske inte känner så väl. Hoppas detta är början på nya kontakter som gör att du kan känna trygghet i tillvaron. Tror många vill hjälpa i svåra stunder, de vet bara inte hur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att ni är så många som törs att försöka i alla fall!!!

      Radera
  6. Så bra att du har hemtjänsten som kan hjälpa dig om det är ngt du vill prata med och att grannarna fått veta vad som hänt din man, så du slipper säga det om och om och om igen. Kan vara jobbigt i sådana situationer.
    Många kramar till dig och Amanda

    Matte Gunilla

    SvaraRadera
  7. Det känns så bra att du har många runt dig som vill hjälpa och stötta. Ibland finns det många fler än vad man tror.
    Var bara inte rädd att be om hjälp för man behöver det många gånger.
    Skönt att du slapp tala om Lennarts bortgång för byn, snällt av Nina att göra det.
    Var rädd om er!

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  8. Julia, du och Amanda kommer att kunna 'börja leva igen'! men ett annorlunda liv. Nu är dock tiden för sorg och så ska det vara just nu. Sorg är 'enkelt' uttryckt brustna hjärtan men vi är skapta för att kunna hantera stor sorg även om det just nu kanske känns helt övermäktigt för dig! Varma tankar och många hälsningar Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är det svart, men vi hoppas på att det ljusnar så småningom...

      Radera
  9. Jag har tittat in här då och då, men nog aldrig lämnat några spår efter mig.
    Jag har nu läst om din stora förlust och vill den här gången lämna en en stor och varm styrkerkram till dig! Ibland stannar livet upp och det blir aldrig mera som det en gång var, men en dag kommer ljuset tillbaka även om vägen dit är lång och svår.
    Stor varm kram M.E

    SvaraRadera
  10. Så skönt att du slipper berätta det för alla i byn. Varje gång man berättar om det som hänt för någon så återupplever man det ögonblick när man själv fick veta det, åtminstone kände jag det så. Och jättebra att du känner dig trygg i bygemenskapen, det betyder så otroligt mycket när man har det svårt.
    Det finns ett liv efter denna svåra tid, håll ut och ta all hjälp och allt stöd du kan få, du kommer att få ett bra liv igen!
    Många kramar och tassklappar från oss <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR bra att jag slipper tjata om detta om och om igen! Såhär får alla den information Nina fick!

      Radera
  11. Ibland är det dom man minst anar som hjälper en mest !
    Skönt att läsa att Hemtjänsten tittar till dig 2 ggr/dagen och att även grannarna gör det.

    Många tröstekramar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  12. Käraste vännen, vi fick precis veta vad som hänt och vi är förfärade inför att vi inte fanns där - i hjärta och böner - redan från då det hände. Förlåt oss! Och vet nu att vi vi finns här, bara ett telefonsamtal bort, eller ett mejl om du inte orkar prata. Glöm inte heller att säga till om vi kan hjälpa dig med någonting! Avståndet betyder ingenting - vi står redo här. Sänder våra allra varmaste kramar till dig och tröstande nospussar till Amanda från klostret i Otterbäcken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vänner, men ni har nog med ert just nu. Hälsa till Gitte på sjukhuset! Kram!

      Radera
  13. Käraste nån, vi har inte varit inne på länge och så nu se det här. Vi känner så enormt med dig! <3

    I dina texter har man verkligen förstått hur speciell Lennart måste ha varit och hur mysigt ni har haft det tillsammans.

    Du och Amanda kommer att ta hand om varandra och så småningom känns förhoppningsvis glädjen över det ni har haft större än sorgen.

    Stora kramar från Karin, Linnsen och Frank

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lennart är mitt livs kärlek och nu finns han inte mer, men vår kärlek kommer aldrig att dö!

      Radera
    2. Nä, den kommer du bära med dig i hjärtat för alltid! Jag är så ledsen för din skull att han har rest vidare, men jag känner mig säker på att ni kommer ses igen hela familjen. <3

      Radera
  14. Vännen jag har inte varit här på ett tag och så såg jag detta nu. Känner med dig och beklagar sorgen. Många tröstekramar

    SvaraRadera