Väderprognos för 5 dagar

söndag 31 maj 2015

TV på datorn!

Allra först!
Grattis till alla mammor!!!

Idag har jag ägnat min dag åt matlagning på datorn. Jag har sett Sveriges Yngsta Mästerkock 2014 och 2015  på datorn. Bara för att slösa nät-tid. Jag ville använda den mängd data jag har rätt till och det är den sista i månaden.
Nu ska jag titta vidare på de vuxna. Jag har sett programmen från Australien och USA, men inte de svenska än.
Då det är inne i säsong 5 har jag mycket att ta igen!

Ha en fortsatt trevligt denna sista maj dag!

 /Julia

14 kommentarer:

  1. Det är rätt att man måste använda det man betalar för.
    Blir du sugen på en massa mat eller du blir mätt av att titta på det?

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev stum av beundran över var ungar på 10-12 år presterade!!!
      Jag blev hungrig när de lagade underbara fiskrätter!

      Radera
  2. Visst är det fantastiskt vad de kan!Hoppas på lite mer värme till veckan så det kan bli lite utesittande! Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Tänk vilka 'små Tore Wretmanämnen' det finns!! Roligt se på dessa unga kockar dock tycker jag inte tävlingen för vuxna är lika rolig. Jag är kock i grunden men har sedan 15 år sadlat in på ny bana :-)/Många hälsningar till dig å Amanda

    SvaraRadera
  4. Visst är det farcinerande vad de små är duktiga i matlagningen. Har en duktig kock här hemma också, Je.Regn och rusk idag men vi for och fikade på Coop i stan dagen till ära även om vi just inte firar den så mycket. Må så gott och mys med söta fröken/ Gunilla.

    SvaraRadera
  5. Matte förundras över hur så unga barn kan laga så fantastiska rätter. Matte själv är ingen höjdare i köket, inte på matlagning i alla fall. Bakning däremot, jo där säger hennes vänner att hon ska söka till hela sverige bakar, men det är hon för feg för, hihi.

    SvaraRadera
  6. När du får din nya spis/ugn kan du också laga mycket gott ska du se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lär dröja ett tag, för jag har fått mail om att ugnen är försenad!

      Radera
  7. Visst är dom urduktiga barnen i Sveriges Yngsta Mästerkock !
    Matte tittade lite på det hos en av kunderna hon besökte i söndags :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera