Väderprognos för 5 dagar

onsdag 13 maj 2015

Besök och tassikyr

 

Idag fick jag kärt besök av A och med sig hade hon T. Vi fikade allt efter smak och till kaffet och théet åt vi A’s jättegoda hembakade kanelbullar, MUMS! Jag sparar min till kvälls théet Blinkar !

Vi pratade om många praktiska saker och Sötaste Fröken Amanda fick tassikyr av T. under tiden. Jätteskönt!

Hemtjänsten kommer allt tidigare om dagarna. Idag sa jag faktiskt ifrån. Jag vill inte se dem förrän absolut tidigast 14:30. De fick med sig min matlista för nästa vecka. Jag hoppas att de gör ett bättre jobb än sist. De handlade lite som de tyckte och inte riktigt det som stod på lappen de fick! De måste dessutom hämta ett paket för min räkning också i en annan affär! Jag kan bara hoppas att allt blir rätt denna gång!

Jag är fortfarande jättetrött och det känns som om huvudet ska explodera snart av alla måsten. Tur att jag har flera änglar till min hjälp! Tack för att ni finns!!!

Just nu öser regnet ner och termometern orkade trots det upp till 10,2 grader . Visserligen behövs regnet, men jag vill gärna se lite solsken, både ute och i mitt sinne!

Ha en trevlig onsdag!

/Julia

22 kommentarer:

  1. Bra att du säger ifrån till hemtjänsten speciellt gällande inhandling - de kan ju absolut inte handla annat än exakt det du skrivit!! Så får man inte göra! Sån't ska du verkligen inte behöva tjafsa om nu - din energi behövs till annat!/ Varma hälsningar Lena

    SvaraRadera
  2. Måsten betas av efter hand. Tror det blir en s k ketchupeffekt av detta - rätt som det är har det som du idag finner jobbigt funnit en lösning.

    SvaraRadera
  3. Toppen att du säger ifrån! Om de tvekar om vad de ska handla kan de väl höra av sig till dig, hoppas verkligen det blir rätt den här gången. Trevligt med lite fika! Ta tass om er.Nosbuffar och kramar

    SvaraRadera
  4. Mysigt att få lite tassikyr.
    Märkligt att de inte handlar det som du skrivit upp och om nått inte finns kan de väl slå en pling och höra om det går bra med byte. Allt ska gå i 190 när de gör nått men lite service borde ändå finnas trots att deras tid är knapp. Hoppas det funkar bättre nästa gång.
    Gott med hembakta bullar.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Amanda tyckte nog också det!
      Jag tyckte nog också att de kunde ringa om de undrar över nåt. Jag har ju ingen möjlighet att handla själv, utan får ta det dom kommer med!

      Radera
  5. Hej vännen! Här regnar det åxå o det har det gjort hela dagen idag. Lillplutten o jag har lekt jättemycket med fjädervippan så nu är han så trött. Men det jag måste göra det kan jag inte själv så jag får gå ner till mobilaffären imorgon o se om dom kan hjälpa mig.
    Kram o nosgos

    SvaraRadera
  6. Skönt med tassikyr Amanda men tummen ner för hemtjänsten. Jo gottigott med kanelbullar och trevligt sällskap. Regnigt här i eftermiddag också, tror det är varankandagsväder hihi. Må s gott och kramiz, Gunilla.

    SvaraRadera
  7. Regn regn och åter regn här nere med idag.
    Matte som själv jobbar i Hemtjänsten säger att hon alltid brukar gå igenom listan med den hon ska handla för och fråga om det går bra med andra märken om nåt på listan skulle vara slut. Alternativt ringa till kunden om det är ngt hon blir osäker på när hon står där i affären :)

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR bra att gå igenom listan, vilket i gjorde förra veckan med, men det var "nån annan" som handlade till slut, som INTE ringde utan handlade efter eget tycke och smak, inte mitt...

      Radera
  8. Vad tråkigt att hemtjänsten inte fungerar ok, du ska verkligen inte behöva irritera dig på sånt, och bli besviken. Jag känner själv vad trist det skulle vara att få hem annat än det jag förväntade mig. Men jag är glad för att du haft trevligt besök idag. Varje liten minut som känns aningen ljusare är värdefull!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut. Även om man inte kan glömma...

      Radera
    2. Men vad säger du? Inte kan man väl hitta på lite som man tycker när man har en lista att gå efter. De är väl läskunniga. Hoppas verkligen att det blir helt rätt vid nästa tillfälle.
      Bullar och besök låter trevligt, och att spara en bulle till kvällsfikat gör gott i magen.
      Hoppas du och Amanda får en bra nattsömn. Många kramar

      Radera
    3. Det hoppas jag med :)
      Nåja, det är väl lite si och så med sömnen... Klockan är ju inte 04 än...

      Radera
  9. Åh, nybakade kanelbullar. Så gott!.
    Vet du, jag kan inte låta bli att tro att du bor nära där jag bodde förut - jag bodde i Vallentuna inte så långt från centrum.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din gissning är helt rätt. Jag har Vallentuna som postadress, men jag har trost det rätt långt till centrum, ca 8,5 km :)

      Radera




  10. Hoppas att hemtjänsten sköter sig i fortsättningen.

    SvaraRadera