Väderprognos för 5 dagar

måndag 18 maj 2015

En grå måndag!

 

Idag har jag fått mycket gjort! Jag ordnade en ledsagare till Lennarts begravning på fredag. Jag åker inte med färdtjänsten ensam!

Min präst Eva kommer imorgon för att ordna det sista. Jag har pratat med Per om försäkringar och annat och med A om en del praktiskt. Så några fler av mina måsten är under kontroll!

Det känns att jag har gjort mycket och huvudet är fullare än vanligt. Nu ska vi koppla av och bara vara resten av dagen…

Ha en fin och solig fortsättning på dagen!

/Julia

18 kommentarer:

  1. Skönt läsa att du hunnit och orkat med så många viktiga saker idag! Hoppas du kan koppla av liiiite grann i kväll med söta Amanda. Varma hälsningar från Lena och katterna Sven, Räkan, Lucia och Cornelia

    SvaraRadera
  2. Du ser, det betas av undan för undan. Snart kommer alla praktiska saker att vara ordnade.

    SvaraRadera
  3. Jag är glad att du sovit bättre, åtminstone nån natt! Förstår att det känns skönt att ha tagit itu med praktiska saker, och så bra att du får en ledsagare till begravningen. Det är någon du tycker om, hoppas jag, så att du kan få stöd och tröst, så gott det går. Usch, det blir en tuff vecka för dig. Hoppas du känner litet, litet tröst i alla tankar som sänds till dig här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner henne knappt, men det kommer att finnas vänner på plats!

      Radera
  4. Det är svårt att sätta sig in i hur mycket måsten som dyker upp, men stark är du som tar dig igenom dom vart eftersom oavsett om det är så att du inte har något val. Vi önskar dig en fin kväll och hoppas på att du och Amanda får sova ostört.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inget val...
      Jag måste ju, men jag har flera änglar som hjälper mig!!!

      Radera
  5. Har läst alla inlägg sedan sist jag var här och är djupt imponerad av allt du gör. Fantastiskt att du utöver alla måsten även har kraft kvar att göra blåbärssylt med mera. Respekt!
    Så bra att du har ordnat med ledsagare, klart du inte ska komma ensam till begravningen, även om det såklart kommer att finnas många vänner och bekanta där som kan stötta. Men just att ha sällskap dit kan ha stor betydelse för hur man upplever ceremonin, tror jag.
    Hoppas du får en fin kväll och en natt där du får sova utan avbrott.
    Många kramar och klappar

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att du har fått klart så mycket. Förstår att du inte vill åka färdtjänsten själv ifall de strular.Klokt att ta det lite lugnt också och inte göra allt på en gång.Nosbuffar

    SvaraRadera
  7. Skönt att få en ledsagare med, känns tryggare.
    Bra att du börja känna att att du får nått gjort för då kan du trots allt koppla av lite med en del måsten och ägna dig åt annat viktigt.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  8. Bra att du slipper åka ensam, det är jobbigt nog ändå.
    Du har verkligen fått mycket gjort idag, hoppas du får en bra natt med mycket sömn
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  9. Skönt att flera av dina "måsten" blivit avbetade idag !
    Idag var matte ledig och sov ända till 09:30 tur för mig att husse är morgonpiggare så jag inte behövde att svälta :)
    När matte vaknat till liv efter ett x-antal koppar kaffe så körde dom bort till mattes pappa för att mata Gustav. Sedan har dom varit på en Plantskola som matte hittade via Instagram igår. Där fanns massor att titta på och bli inspirerad av. Givetvis så kunde matte inte låta bli att köpa ännu en Fjärilsbuske :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera