Väderprognos för 5 dagar

torsdag 7 maj 2015

Änglar finns!!!

 

Igår var Lennarts VD här igen tillsammans med en av Lennarts arbetskamrater med lite post och annat. Han är till stor hjälp för mig just nu. Tack Per för att du finns, vill och orkar!

Dessutom kom min präst Eva förbi för en pratstund också. Det är så skönt att få prata med henne. Jag behöver inte hålla “fasaden” inför henne. Jag kan visa min nakna förtvivlan utan att behöva hålla igen. Vi fixade en del papper också. Eftersändning av posten från “stan” hit bland annat. Allt som skulle skickas tillbaka tog hon med sig för att lägga på postlådan.

Idag träffades A och jag för en snabb fika. Hon hade hembakta bullar med sig och de var himmelska! Amanda tyckte lika mycket om henne som jag! Sötaste Fröken parkerade sig i hennes knä och njöt av att få gos och lite godis. Jag var förvånad att hon åt den, för Amanda äter inte godis i nån form egentligen. Hon tycker inte om nån sort som hon har fått ännu. Det var Smulan som var vår gottegris!

Vi pratade och jag skrev på en del fullmakter som ger A rätten att hjälpa mig. Hon har även fått med sig mitt körkort. Vem vet om hon behöver min legitimation också för det som hon uträttar för mig!

Käraste A! Vi är dig evigt tacksamma för att du ställer upp för oss! Tack för att du finns, orkar och vill hjälpa oss!

Jag mår sådär just nu, det kändes tryggt att träffa A. Jag önskar att jag kunde sova och äta lite bättre, men det kommer väl det med så småningom.

Vi önskar våra vänner en solig torsdag! Var rädda om er och varandra!

/Julia

15 kommentarer:

  1. Det känns så tryggt och skönt att höra att du har så bra och omtänksamma människor som hjälper dig. Sannerligen, det är när katastrofer som denna inträffar som man märker hur mycket kärlek det finns omkring en <3
    Man kan inte visa upp en stark fasad hela tiden, ibland måste man få vara liten och svag, och samla krafter för att orka gå vidare.
    Hoppas att sömnen och aptiten kommer tillbaka snart <3
    Många kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är jag bra liten och mina e-cigg räcker inte lika länge som förr. Jag behöver dem mer än vanligt!
      Tur att de varken luktar eller "syns" ;-)

      Radera
  2. Det är bra att du får så mycket stöttning med de saker du behöver.
    Att känna sig förtvivlad är fullt tillåtet och det måste få ta tid att komma tillrätta med allt.
    Matlusten och sömnen kommer att komma när det mesta är fixat ska du se även om sorgen finns kvar länge efter det mest akuta är klart.
    Var bara rädd om dig och ät lite så du får i dig nått och sov när tillfälle ges.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du får hjälp med mycket av allt pappersarbete.
    Klart man inte kan hålla fasaden hela tiden , det är faktiskt helt OK att vara liten och svag !

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Den gamla devisen 'ensam är stark' är bara fånig! I svåra stunder är det ju helt naturligt och behövligt att vara nära andra vänliga människor. Det som går att läka läker absolut snabbare då tror jag! Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Man kan inte räkna med att må alldeles bra när man går igenom det du gör just nu. Så småningom blir det vardag, även om den ser annorlunda ut än den gjort. Skönt att du har flera som hjälper. dig.

    SvaraRadera
  6. Så skönt att det känns bra med A. Att vara liten och sårbar är en styrka tycker vi. Vi tänker på dig.Nosbuffar och kramar

    SvaraRadera
  7. Det är så skönt att höra att du får hjälp!
    Sköt om dig så gott det går, vi tänker mycket på dig
    *nosbuffar och kramar*

    SvaraRadera