Väderprognos för 5 dagar

fredag 8 maj 2015

Min andra ensamma fredag!

 

Fredagarna ha förlorat sin tjusning för oss. Den är ännu en påminnelse på vad vi inte har längre. Det kommer ingen glad make med veckans proviant för att njuta av helgen tillsammans med Amanda och mig.

Ny dag och nya papper med dem nya bekymmer. Kan inte detta mardröm ta slut nån gång? Det är så många måsten i mitt liv just nu att jag dignar under dem. Förhoppningsvis kan jag få ett andrum under helgen i alla fall.

Visserligen kommer jag få min beställda matkasse, men det är hemtjänsten som kommer med den sent i eftermiddag och inte min älskling. S tog med sig listan, den tomma kolsyrepatronen (tur att jag har två att byta med!!!) och mitt ICA kort igår när hon var här. Jag kan bara hoppas att hon hör av sig, för jag hade glömt några saker. Inget livsviktigt i och för sig, men det vore bra om jag fick hem det också.

Vad jag däremot är lite ursinnig på att Amandas mat från Zooplus inte har kommit än! Jag skulle ju få den hemkörd, det var ju idén med det hela.

Nåja det är mycket fredag kvar och jag skrev upp att de ska köpa lite mat till henne med för säkerhets skull. Hon kommer inte att sakna blötfoder nästa vecka, även om det är nåt vaj med leveransen.

Ha en solig fredag och var rädda om varandra!

/Julia

Uppdatering:

Posten (!) levererade Amandas mat och jag fick den tunga kattongen enda in i huset! Det fungerade, trots mina tvivel. Brevbäraren hade även med sig dagens post ! Nu vågar jag göra om kattmatsbeställningen vid kommande behov.

14 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att kattmaten kom ända fram till dörren.
    Usch, förstår att fredagarna numer aldrig kommer att kännas som förr, det gör våra hjärtan tunga, men det är bra att du får hjälp runtomkring med inhandling och leveranser osv.
    Styrkekramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är två svåra dagar i veckorna nu mera. Måndag var ju dagen då Lennert dog och fredag då han aldrig kommer mer...

      Radera
  2. Skönt att det fungerade med beställningen i alla fall! Förstår att det är en extra svår dag idag då fredagen var så speciell för er. Vi tänker på er. Nosbuffar och kramar

    SvaraRadera
  3. Du beskrev alltid fredagarna och din väntan på att din make skulle komma hem för helgen på ett så trivsamt och glädjefullt sätt! Förstår att din saknad är sååå stooor! Varma hälsningar till dig/Lena

    SvaraRadera
  4. Det var bra att Amandas matleverans fungerade även om det inte var helt slut.
    Det måste kännas väldigt tomt just fredagarna som du säger att maken inte kommer som han brukade. Extra kram från oss.
    Det är egentligen helt sanslöst mycket man måste göra när någon gått bort, som om det inte räckte med den stora sorg man känner utan man måste kunna tänka klart och samtidigt ställa om allt som man levt med.
    Var rädd om dig!

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en stor lättnad att Amandas mat kom. Nu har hon massor med mat som lär räcka ett bra tag!
      Det ÄR jobbigt just nu och att kunna tänka klart är ännu jobbigare.
      Fast jobbigast är att min sorg och förtvivlan måste ligga i en "burk" just nu. Det är som om jag inte riktigt hinner med...

      Radera
  5. Det blir ett annat liv nu. Så småningom kommer ni vänja er vid det, men det måste få ta sin tid.

    SvaraRadera
  6. Åh, det har hänt dig hemska saker sen jag hörde av dig sist. Du har min innerligaste medkänsla. Känn min värme!
    Dina vänner och grannar ger dig stöd. Bra! Det är då, i såna stunder, man vet vem man kan lite på. Den som man inte trodde så mycket om, visar sig plötslig vara en klippa. Tur att de finns.
    Du har det svårt, jag känner mig tagen av din olycka och önskar dig styrka och kraft att gå vidare.
    Vi hörs!

    SvaraRadera
  7. Förstår att fredagarna aldrig kommer att bli det samma för dig och Amanda mer :(
    Var ju kanon bra att Amandas mat kom till sist och blev buren ända in :)
    Om man följer paketet så brukar man se att det transporteras snabbt i Tyskland, men när det passerat Sveriges gräns så tar det tid.
    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK och tack, nu vet jag till nästa gång. Jag VISSTE inte att käket kommer enda från Tyskland...

      Radera