Väderprognos för 5 dagar

torsdag 28 maj 2015

Gjort av med lite pengar...

Jag har betalat för en del saker och tjänster idag. Äntligen fungerar mitt nya bankkort fullt ut. 
Jag har lagt in flera kommande räkningar på min bank-sida och har handlat lite "lyx" till mig själv. Jag har faktiskt köpt en, hör och häpna, blåvitrandig klänning till sommaren, den blev den första på säkert 10 år! Jag köpte en vit Top och ett par blåa leggings också.

Dessutom köpte jag en efterlängtad miniugn, den kommer precis att få plats där jag vill ha den. Nu kommer jag att kunna laga mycket som Lennart hjälpte mig med förut. Vår, snart 20-år gamla ugn med två kokplattor står ju ute på verandan, så den kommer jag inte åt själv. Hemtjänsten har inte tid att vänta på tills en sockerkaka, ugnspannkaka eller mina varma mackor ska bli klara. För att inte tala om allt annat som jag behöver en ugn till.

Och jag har även köpt en elektrisk papperstugg. Min gamla manuella har gjort sitt. Det ska bli skönt att slippa veva för hand.

Min gulliga präst Eva har varit här en sväng igen. Vi pratade om allt möjligt i ett par timmar och jag kunde till och med skratta högt, när det blev riktigt roligt. Det var nog första gången efter den vidriga måndagen! Igår var det en månad sedan Lennart gick bort. Den första månaden har gått fort, med alla akuta måsten.

Nu börjar bitarna falla på plats så smått och det ser inte lika hopplöst ut som det gjorde i början. Jag har ju mina Änglar, som ger mig all stöd jag behöver! Tack för att ni finns!

Vi har haft en fin försommardag med ca 17-18 grader och Sötaste Fröken har tillbringat större delen av dagen ute i rastgården, när hon inte satt i Evas knä.

Nu ska vi koppla av, Amanda ligger och sover i sin lilla igloo och sover och jag lyssnar på bok som vanligt.

Ha en fortsatt trevlig torsdag!
/Julia

13 kommentarer:

  1. Det gjorde du rätt i som unnar dig lite som du behöver och kanske lite lyx.
    Härligt att få skratta igen, det gör mycket med ens humör och välmående.
    Är det redan en hel månad sen, ja tiden går ju även vid tråkiga och jobbiga tillfällen.
    Bitarna kommer att falla helt på plats och att mycket redan är på plats underlättar.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  2. Bra att du börjar hitta en vardag lite smått. Förstår att Eva är en stooor tillgång. Såna präster borde det finnas fler av. Ska bli kul att höra vad du använt ugnen till så småningom.

    SvaraRadera
  3. Det gläder mig att du skriver att nu börjar vissa saker att falla på plats och tänk att du kunde skratta lite också :-) och va' fint med en ny klänning till sommaren! Varma hälsningar Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåja, jag får väl se hur praktiskt det blir med klänning i rullstol...

      Radera
  4. Vad bra att du unnar dig själv litet grann! Om det var tio år sen du köpte en sommarklänning var det verkligen på tiden! Och så klokt att köpa en ugn, så du får större frihet. Att kunna klara sig själv så långt möjligt känns förstås jätteskönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ÄR inte direkt klänningstypen, men jag ville ha en trots det. Kan vara kul nån gång.
      Ugnen har jag längtat efter i flera år!

      Radera
  5. Så bra med ugnen. Det är ju skönt att klara saker själv. Det blir säkert jättefint med klänningen! Äntligen lite värme att njuta av.Kramar och Nosbuffar

    SvaraRadera
  6. Det känns inte klokt att det redan gått en månad. Men det är naturligtvis både på gott och ont. Den värsta chocken har ju lagt sig och höra och läsa att du kan skratta och vara glad är skönt, även om det så bara är för stunden.
    Massa kramar till dig och Amanda.

    SvaraRadera
  7. Klänning ?! Vad är det för nåt ??
    Tror inte min matte äger en endaste en , har då aldrig sett nån i alla fall :)
    Kanon att du snart har en ugn inomhus , matte har också en sån där plutt ugn.
    Men den duger till det mesta :)
    Härligt att höra att du skrattat högt och att bitarna börjar falla på plats.

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera