Väderprognos för 5 dagar

tisdag 26 maj 2015

Jag blir sååå arg...

Jag blir så arg på dessa företag med evighetslånga telefonköer och på dem med chatt där inget händer, de som bara skiter i sina kunder rent ut sagt!
Jag har haft service som yrke i hela mitt liv, men inte behandlade jag mina kunder såhär. Jag hade säkert inte fått behålla mitt jobb om jag hade gjort det.
Jag lyckades till slut avsluta flera abonnemang på olika bokklubbar och tidningar sedan igår. Jätteskönt att bli av med dem!
Ett som jag vill ha kvar (en nättidnings-abonnemang, som jag läser dagligen) måste vänta tills mitt nya konto/bankkort fungerar för att jag ska kunna betala månadsavgiften på den. Det gick ut i söndags, de sände ett mail om att de inte kunde dra avgiften som vanligt på mitt gamla bankkort, banken var ju "gullig" nog att spärra den. Nåja, de måste vänta ett par dagar till.

Nog om dem! Nu till mycket angenämare ämnen!

Jag vill tacka er alla,  mina Änglar, som har satt många stenar i rullning och hjälper mig på alla sätt de kan! Ni är ovärderliga för mig ska ni veta!

A, som såg till att räkningarna blev betalda, trots en massa tjafs från bankens sida som tog väldigt långt tid på sig med att "bråka och tjafsa" med henne om precis allting!
Per, som tog/tar sig an alla försäkringsfrågor med olika bolag och myndigheter.
Leif, en klippa från begravningsbyrån.
Sist, men absolut inte minst, min präst Eva som alltid har tid med mig. Hon kommer om en stund idag också!

Jag hoppas att ni vet hur mycket ni betyder för mig! Tack för hjälpen. Snart, så kan jag till och med se slutet på all strul som uppstod på grund av att jag blev ensam. Utan er hade jag aldrig klarat mig så här långt.

Vädret är molnigt och blåsigt idag med. Temperaturen är 16,3 grader trots molnen. Det regnar i alla fall inte, alltid nåt att vara glad för...

Jag önskar er alla en soligare tisdag, än min.
/Julia

14 kommentarer:

  1. Ja man kan tappa tålamodet för mindre! Matte blir också så arg ibland när hon skall prata med något företags kundtjänst. Allra värst tycker hon om dem som har att man måste knappa in 10 olika val innan man ens kommer till telefonkön för det finns sällan något val som passar och sen när man äntligen kommer till kö så har de någon hemsk musik på hög volym så man får hålla luren en halvmeter från örat.
    Skönt att du fick några abonnemang till avklarade och att du antligen börjar se ett slut på alla måsten och strul!
    Här har vi en hel del sol idag, men även moln och en regnskur.
    *kramar och nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, just dom är inte roliga heller...
      Toppen att få avsluta en del av dem och jag fick en jättetrevlig fikastund med Eva! Hon var här ett par timmar :)

      Radera
  2. Ibland undrar man om de gör det så besvärligt för att man inte ska orka avsluta sina prenumerationer och dyl. Så skönt att du har dina Änglar. De behövs i stort och smått. Nosbuffar och kramar

    SvaraRadera
  3. Tack och lov för dina änglar och att de hjälper dig så du får allt fixat på bästa sätt. De är verkligen guld värda.
    Åh det är så trist med såna företag, matte blir lika irriterad när hon måste sitta i telefonkö och ibland får hon spatt på dom och skäller i en tom lur, inte för att det hjälper men hon känner sig bättre efteråt, hihi!

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  4. Hej Julia! Hittade hit via en gemensam bloggkompis.
    Beklagar att du inte har din livskamrat bredvid dig längre.
    Du verkar ha stöttande personer omkring dig och det är viktigt när en sådan tragedi inträffar.
    Önskar dig och Amanda en busig dag!
    Välkommen till min hemsida!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen, det är alltid roligt med nya läsare som lämnar en kommentar efter sig :)

      Radera
  5. Trots att det kan verka finnas överstigliga hinder finns det alltid nån lösning. Betar man bara av saker och ting i tur och ordning, så finns det alltid en ljusning. Tror du börjar se den nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En sak i taget, precis som du säger och visst börjar jag skymta lite ljus långt bort...

      Radera
  6. Jamar som Dui och Deco att man undrar ju om de gör det så besvärligt för att man inte ska orka avsluta sina prenumerationer och dyl ??!!
    Tur att du har många änglar runt dig som hjälper dig med pappersarbete och annat.
    Vet att det är himla mycket sådant som måste ordnas :(

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man skulle nog tro det! Mina Änglar är till stor hjälp!

      Radera
  7. Dessa evighetslånga telefonköer är verkligen ett otyg! Satt nästan en timme som längst en gång. Usch!
    Visst är det fantastiskt så många snälla människor det finns? Man läser om så mycket elände, hat och egoism, det är lätt att tro att de flesta är såna. Men jag hoppas och tror att de är i minoritet, och att de flesta faktiskt vill väl och är hyggliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det verkligen!
      Jag är så glad och tacksam över att dessa Änglar ger mig sin tid och hjälp.

      Radera