Väderprognos för 5 dagar

onsdag 27 maj 2015

En mellandag...

Jag hade en mellandag idag, fast lite fick jag gjort ändå. Jag sover fortfarande i omgångar och inte speciellt bra, men det kommer nog.
Jag lyssnar vidare på Lars Widdings Umeåsvit. Jag är inne på slutet av bok två.
Förhoppningsvis har Eva lite tid över att göra ett besök imorrn. Jag hoppas på det i alla fall. Jag tycker så mycket om henne!
Hemtjänsten har skärpt till sig, eller rättare sagt...
Stolparna som stoppar trafiken på gångvägarna sitter på plats igen! Han, som var här idag anmärkte på det. Jag svarade bara att stolparna ska sitta där dom sitter. Parkeringen är ju så nära. Det får dom finna sig i, helt enkelt.
Nåja, jag ger katten i det nu. Jag behöver mitt energi till annat. Busa med Sötast Fröken bland annat :)

Ha en fortsatt trevlig "Piglördag"!
/Julia

10 kommentarer:

  1. Hihi - bra att stolparna nu sitter på plats å fyller sin funktion :-)! Och bra att du lägger din energi på de rätta sakerna/Lena

    SvaraRadera
  2. Lite motion är inte farligt för dom, hihi!
    Klart bättre att lägga energin på söta fröken och njuta av henne.

    Kramar& Nospussar

    SvaraRadera
  3. Helt rätt att strunta i det där med parkeringen, det är ju faktiskt inte DITT bekymmer! Men jag vet, det är lätt att ta på sig andras ansvar och dessutom ha dåligt samvete!
    Önskar dig en lugn kväll och en god natt!

    SvaraRadera
  4. Det är ju bra när det börjar fungera som det ska! Låter som ni har en dag som ni behöver med bok och gos. Nosbuffar och Kramar

    SvaraRadera
  5. Är ju bra att stolparna är på plats igen :)
    Men tro inte att vi som jobbar i hemtjänsten vill parkera så nära som möjligt för att vi är lata. Kan ju bara gissa att hemtjänsten där du bor har samma bedrövliga scheman med på tok för lite körtider emellan kunderna som vi har här nere ?!

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. DET kan jag ju inte svara på! Men jag tror knappast att ni parkerar i trappuppgången ;-)

      Radera