Väderprognos för 5 dagar

tisdag 12 maj 2015

Varför kan jag inte sova???

 

Jag kan fortfarande inte sova (gott) och vakna utvilad. Jag vaknar i ottan och är nästan lika trött som när jag la mig. Visserligen piggnar jag till efter min morgondusch och frukost, men jag är trött…

Självklart märker Amanda att matte inte mår bra. Tur att jag har henne. Vi har så mysiga stunder. Vi kelar mest, Hon är inte heller mycket för bus just nu, men visst tassar hon till sina stulna cederträ kulor ibland. De är jättekul att rulla över golvet. Vippan är inte kul alls just nu. Inte musebusarna heller. Nåja, jag leker med vad som helst som roar henne. Det är lika viktigt för oss båda.

Jag lyssnar på bok och musik, spelar kort eller mahjong på datorn mellan alla måsten som jag kan göra per mobil och dator. Tur att jag har folk omkring mig som hjälper mig med det praktiska. Jag uppdaterar om det händer nåt speciellt.

Vi önskar er alla en förhoppningsvis solig tisdag!

/Julia

22 kommentarer:

  1. Tycker inte det är konstigt att du inte sover så bra och inte känner dig utvilad. Du har ju bara varit i denna HELT nya och totalt omvälvande situation i ett par veckor!! Klart att allt blir upp och nedvänt och du får nog räkna med att det tar ett bra tag att 'landa'.
    Varma hälsningar till dig och Amanda, vi tänker på dig varje dag!/Lena

    SvaraRadera
  2. Jag tycker nog att det varit konstigare om du kunnat sova bra! En så stor chock och sorg som din, det kommer ta lång tid att jobba sig igenom, och under tiden hoppas jag du inte lägger någon press på dig alls. Inte att vara duktig, utan försök vara så "självisk" som du kan! Ta tupplurar på dagen som kompensation för dålig nattsömn. I det här läget finns inga "måsten" eller "borde"! Tänker på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu känns det som om mitt liv bara består av måste och borde,,,

      Radera
  3. Den goda sömnen kommer så småningom. Många tankar snurrar nog runt i ditt huvud nu och sånt bidrar tyvärr inte till god sömn. Undan för undan kommer problemen att lösas, även om det just nu känns oöverstigligt.

    SvaraRadera
  4. Håller medvkatren Svens matte, varma kramar från oss också! Var räddvom dig/ Gunilla.

    SvaraRadera
  5. Skickar många varma kramar till dig o Amanda.
    Yvonne o Elvis

    SvaraRadera
  6. Vi instämmer med Svens matte,sorgen, chocken och allt som snurrar i huvudet med måsten och borde, det är klart du är trött. Så skönt att du har Amanda. Nosbuffar och Kramar

    SvaraRadera
  7. Vi håller också med föregående "talare" för allt du nu gått igenom måste göra att miljoners miljoner tankar surrar i huvudet så det är inte alls konstigt att du sover dåligt.
    Är en väldigt stor förändring i ditt/ert liv som skett.
    Med tiden kommer du att sova igen och vakna utvilad men det kommer att ta tid och det måste det få göra. Var rädd om dig.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  8. Det är förståeligt att du är trött, känn bara att det är okej att ta en liten tupplur då och då för att helt enkelt orka med. Amanda är så fin som finns och gosar och leker och piggar upp för stunden. Känns väldigt skönt att du har henne hos dig nu.
    Här sken ingen sol alls idag, bara regn. Hoppas du fick uppleva lite solsken
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Nej det är inte alls konstigt att du är trött och inte kan sova. Kroppen påverkas enormt mycket vid sorg! Det är jättevanligt att få ont i kroppen, tappa närminnet, sova dåligt, få magproblem osv. Det är något man ofta glömmer att kroppen och själen hänger ihop och får man ont i den ena får man ofta ont även i den andra. Sen är du förmodligen fullproppad av stresshormoner pga sorgen vilket också gör att kroppen har svårt att komma till ro.
    När min pappa dog drabbades jag av väldiga mardrömmar och hade svårt att sova. Jag fick utskrivet milda sömntabletter (ej vanebildande!) som jag tog en period för det är så viktigt att få sova och de hjälpte mig jättemycket. Det kan vara något att fundera över.
    Kramar och nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tål inte sömntabletter (mår konstigt dagen efter även av de mildaste för barn) och därför avstår jag från dem.

      Radera
  10. Den här boken blev jag väldigt hjälpt av när pappa dog, speciellt att förstå allt som händer i kroppen och att man faktiskt inte är tokig vilket man nästan tror i vissa stunder när det är som jobbigast.
    Timme för timme, dag för dag av Cyndee Peters http://www.adlibris.com/se/bok/timme-for-timme-dag-for-dag-9789170400933
    Jag rekommenderar verkligen den, men jag vet tyvärr inte om den finns som ebok eller talbok
    Kram igen

    SvaraRadera
  11. Vi håller också med föregående "talare" för allt du nu gått igenom måste göra att miljoners miljoner tankar surrar i huvudet så det är inte alls konstigt att du sover dåligt !!

    Tassklappar och Nosbuffar

    SvaraRadera