Väderprognos för 5 dagar

tisdag 5 maj 2015

Bara en liten hälsning!

 

20150504_220331

Efter att vi har fyllt på vårt gos konto till råge i sängen på kvällarna, passar Sötaste Fröken Amanda på att ligga och ta sig en liten lur i min tomma rullstol. Hon gillar att ligga i den och jag når henne om vi skulle vilja gosa lite till. Sen gäller det för mig att flytta henne försiktigt om jag skulle behöva gå upp, fast oftast flyttar hon på sig självmant utan min hjälp. Hon vet ju att jag behöver rullstolen mer än vad hon gör.

Idag är det en liten “mellandag” då jag inte har akuta måsten. Onsdag och torsdag blir mer händelserika. Men mer om det längre fram.

Vi ska bara ta det lugnt, busa lite om Amanda vill, lyssna på en bra bok med lite ljuv musik i bakgrunden.

Ha en trevlig tisdag och var rädda om varandra!

/Julia

22 kommentarer:

  1. Skönt att ni har en mellandag med inga akuta måsten.

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du å Amanda har varandra!
    Hälsningar å nosbuffisar
    Lena, katten Sven & Company :-)

    SvaraRadera
  3. Vi tar det lugnt här med o jag håller med om att det är skönt med inga akuta måsten.
    Kram o nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör ni rätt i! Visserligen finns det tonvis med måsten, men just nu är inget av dem som inta kan vänta till imorrn!

      Radera
  4. Det känns fint att du och Amanda har varandra, har man djur är man aldrig helt ensam!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättebra att ni kan varva ner lite och samla krafter inför det som komma skall. Och vi säger som Linnsen - har man en pälsklädd vän behöver man aldrig känna sig ensam <3
    Många kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  6. Passa på att mysa ordentligt med söta fröken och samla krafter!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Skönt att få vara nära matte och så luktar stolen av matte också och det är bara så mysigt.
    En lugn dag behöver ni efter allt som du fått ta tag i nu och hoppas ni kunnat njuta av det efter bästa förmåga.
    Var rädda om er!

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  8. Mys är alltid rätt! Skönt att ni kan ta det lite lugn en dag.NOsbuffar

    SvaraRadera
  9. Låter mitt i allt ändå skönt att ni även får lite lugna dagar, du och Amanda.
    Varma kramar

    SvaraRadera
  10. Skönt att du har Amanda iaf till tröst, så du slipper känna dig helt ensam.
    Skönt med ngn lugn dag också.

    Tasskram

    SvaraRadera