Väderprognos för 5 dagar

måndag 25 maj 2015

Sov i två omgångar inatt igen...

Denna gången var jag uppe mellan halv två och fyra. Efter en mugg thé och en macka kunde jag somna om igen. Jag vaknade vid halv åtta.
Vi har soligt, men det blåser halv storm ute. Trots det har vi 15,4 grader ute.

Amanda föredrar att sova under skrivaren efter sin frukost.Hon har varit ute en sväng, men valde att vara hos matte.

Idag har jag valt att läsa om (med öronen den här gången) en gammal favorit, en småstadsserie av Lars Widding om Umeå. Serien består av fyra delar: Pigan och härligheten, Herrskapet och evigheten, Längesen förbi och Då tystnar sången.
Jag lär ha trevlig underhållning i flera dagar med mer eller mindre trevliga Umeåbor från förra seklet.

Jag har precis fått in posten av hemtjänsten. Jag inser att jag har en hel del medlemskap till att avsluta och avbeställa. Bäst att jag börjar ringa runt genast, så det blir gjort snabbt.

Ha en fortsatt trevlig dag!
 /Julia


11 kommentarer:

  1. Umebor är trevliga så böckerna r intressant läsning av Lars W. Förrestenvmikns ju han xrån halvsjuprogrammet på sjuttiotalet / John Blund mmn Ett bra program. Mulet och kyligt här. Men kort dag idag väntar på tåget hem för ska till frissan sedan. Må så gott/ Gunilla.

    SvaraRadera
  2. Skönt med god sömn.
    Den småstadsserien har jag i bokform. Många år sedan jag läste den, kanske dags att 'damma av' böckerna igen :-).
    Varma hälsningar/Lena
    ps. Katterna Sven, Räkan, Lucia å Cornelia hälsar alla till Amanda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har dem i sönderlästa pocket också, men nu föredrar jag att lyssna på böckerna :)

      Radera
  3. Läste också den där serien för många år sedan, så välskriven på ett varmt och okonstlat sätt. Nästan så jag blir sugen att läsa den igen, det är inte mycket jag kommer ihåg.
    Skönt att du kunde somna om, att vakna vid två är i tidigaste laget, även om du lägger dig tidigt. Hoppas du får sova litet mer sammanhängande i natt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läs gärna om dem. Berättelserna om Ida-Kristina är vädra det :)

      Radera
  4. Jobbigt att vakna mitt i natten och inte kunna sova men tur ändå att du fick sova lite till efteråt.
    Hoppas det gick bra med de olika uppsägningarna.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det är jobbigt att berätta om och om igen varför...

      Radera
  5. Trots att det varit lite omväxlande väder idag har det ändå känts lite varmare, skönt!Mycket att fixa med förstår vi, ta inte för mycket i taget utan dela upp det så att du orkar med. Hoppas att du får sova hela natten inatt. Nosbuffar och kramar

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att du är så stark som orkar dig igenom allt med samtal om avtal osv som ska sägas upp mm, mm. Jo, det måste naturligtvis göras, men ändå. Du har en styrka som skiner igenom även här på bloggen.
    Låter skönt att få läsa med öronen lite och att få gosa med Amanda.
    Nosgos

    SvaraRadera