Väderprognos för 5 dagar

fredag 29 maj 2015

Mulet och blåsigt!

Det är så tråkigt att jag sover så dåligt. Inatt var det inte bättre än natten före. Jag har svårt att somna och vaknar i ottan, om jag inte är uppe några timmar klockan mitt-i-natten... Amanda gillar att frukosten serveras redan vid 5-tiden ;-)

Idag ska jag få handlat av min favorit S på Hemtjänsten. Hon ringde upp i vanlig ordning och frågade om jag inte hade glömt nåt! Hon är en pärla, En av dom allra bästa i alla fall. Tråkigt att alla inte är lika bra, men man fungerar inte lika bra med alla. Jag har en, där personkemin krockade genast.

Annars händer det väl inte så mycket. Min präst Eva har dragit till Krakow med kören för en lite längre helg. Jag hoppas att deras konsert blir lyckad och de får lite tid till sightseeing! Det finns mycket att se i staden och dess omgivning. Hon berättade att de ska göra en utflykt till Auschwitz och se lämningarna efter de hemskheter som föregick där. Jag har varit där själv på 90-talet i samband med en tjänsteresa.

Solen kommer och går, det blåser rätt bra och termometern har bara orkat upp till 13,9 grader ännu.

Ha en solig och trevlig fredag!
 /Julia

8 kommentarer:

  1. Synd att S inte kan arbeta varje gång det är handlingsdags! :-).
    Hoppas ni får lite kvällssol - i morgon ska det ju bli REGN!!/Hälsningar Lena

    SvaraRadera
  2. Det ensamma liv du nu tvingas leva är ju så nytt ännu, det tar nog sin tid innan sömn och annat blir någorlunda i ordning. Du får ta igen förlorad nattsömn genom "power-naps" på dagen! Men Amanda tycker förstås det är bra som det är! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fredagskvällar är svåra. Liksom helgerna, men Söta Fröken gillar att få sin frukost tiiidigt :)

      Radera
  3. Du har troligen kommit in i en sån där "sova dåligt" period och det kan ta tid att komma ur den.
    Man gillar ju inte alla men har man ett serviceyrke så måste man kunna ta alla på ett proffsigt sätt men tyvärr är det inte så i verkligheten.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar det för vad det är ch blir inte så stressad längre. Men visst vore det sköt att kunna sova lite längre, som idag :)

      Radera
  4. Har märkt själv att ljuset spelar ett spratt när det gäller sovandet, vaknar tidigt fast helg etc. Kan du inte be att få S då du tycker hon gör ett bra jobb just vid att handla? Mat kl fem ju smaskens för söta fröken fast kanske inte just den tiden för matte. Ha en fin lördag, hos oss är det Husumdagen. Krsmiz Gunilla.

    SvaraRadera
  5. Trist att sömnen inte vill fungera :(
    Bra att det fungerade med veckans handling i alla fall :)


    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera