Väderprognos för 5 dagar

lördag 2 juni 2012

Tack alla vänner för hjälpen att välja!

 

Lördag 03

Jag ber att få tacka er alla som har gett mig goda råd och synpunkter i valet av ny mobiltelefon.

Efter många om, men, kanske och eventuellt bestämde jag mig för den här till slut:

Galaxy Note

Jag vet att den är betydligt större än de vanliga mobilerna. Jag har till och med hållit i en i lördags, då vi var och handlade och jag kikade lite på olika mobiler. Jag tror inte att jag får några problem med att kunna hålla i den med min “trasiga” vänstra hand.

Att klura ut finesserna blir nog svårast för mig som aldrig har haft en smartphone tidigare eller haft uppkoppling i mobilen. Så det blir många nyheter.

Nu gäller det att vänta (går det att köpa tålamod på Apoteket???) tills den dyker upp och maken kan hämta den på utlämningsstället. Jag hoppas att jag får den under kommande vecka trots att det är helgdag på onsdag. Annars får jag vänta ytterligare en vecka på den. Jag får ju post bara på fredagar, då maken har veckans skörd med sig.

Jag pratade med Tele2 om sim-korts bytet också. Det var ingen lögn, utan de har verkligen sänt ut SMS till alla med gamla sim-kort. De håller på att byta ut de gamla och kommer att höra av sig igen när den är skickad. Min har massor med år på nacken. Jag har ju varit en trogen kund och hållit mig till samma leverantör under alla år, haft samma nummer och samma sim-kort ända från början.

Nog om mobiler och mobilprat och tack för all er hjälp Ler!

Lördagen kommer vi att ägna åt Stockholm Maraton. Bekvämt sittande hemma i värmen framför TVn. Lite synd om de tävlande blir det nog i vätan. Trots regnet är det bättre än med gassande sol och 30 graders värme för dom. Vädret hos oss är mulet. blåsigt och termometern visar ynkliga 5,3 grader. Inget väder jag vill vara ute i…

Vi har inga kompisar som tävlar denna gång vad vi vet. Vi har stått på strategiska ställen och hejat förr om åren, men det var länge sedan sist. Vi blir ju alla äldre.

Till sändningarna börjar klockan 11:45 i TV4 ska vi lyssna vidare på Anna Janssons bok Alkemins eviga eld .

jansson-anna-alkemins-eviga-eld

Ha en trevlig lördag, vad ni än hittar på idag!

00080 /Julia

18 kommentarer:

  1. Vad bra att du bestämt dig, kan vara nog så svårt, hihi!
    Matte har ingen aning om nån av de modellerna så hon kunde inte hjälpa till men tror nog att det var ett bra val.
    Skönt att det var ett "riktigt och rätt" sms, man blir ju lite osäker ibland.
    Regn här hos oss också, just nu stört regn så det är tur jag precis varit ute.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också att det är ett bra val... Vilket som, den är beställd och jag kommer nog att gilla den *fniss*

      Radera
  2. Så skönt att du har kommit till ett beslut! Nu kan du i lugn och ro, hihi :-) se fram emot din nya fina mobil - eller smartphone som det tydligen kallas numera :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu gäller det att ha tålamod... Inte min starkaste sida i och för sig ;-)

      Radera
  3. Hoppas du kommer att bli väldigt nöjd. Men var beredd på att det är mycket att lära in om man inte haft en smartphone förr. :D

    Jag hjälper gärna till om jag kan.

    Kram & Nosgos

    SvaraRadera
  4. Tror det blir bra och hade blivit det oavsett vad du bestämt dig för, lite nytt sätt att använda telefonen men när man kommit på det är det smidigt. Regn och blåst hos oss också så lugnt och skönt i soffan är det vi ägnar oss åt.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Hoppas du valde rätt telefon och att den levereras snart. Att lära sig den är en helt annan sak. Själv utnyttjar jag väl bara 10% av telefonens kapacitet, men jag är nöjd ändå. Hoppas ni får en trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får lusläsa manualen och ta en sak i taget. Huvudsaken att jag kan ringa och svara till att börja med ;-)

      Radera
  6. hahaha! Såg nu att jag i ditt tidigare inlägg svarade via mina katters konto, och det var ju inte riktigt meningen. ;-)
    Hoppas du blir nöjd med din telefon. Jag själv väntar på min egen som är inne på reparation. Det är en Sony Ericsson Xylo. Och jag säger bara - aldrig mer en sån mobil!
    Ha det så gott i helgen. Kram till dig och kissemissarna! =)

    SvaraRadera
  7. Hej på er :)

    Hoppas du blir nöjd med din nya mobil
    Kolla våran blogg, så ser ni vad matte har gjort i dag, mjau
    Ngt hon inte trode att hon skulle våga.
    Gick bättre än vad hon trodde.
    Ganska kul oxå när man kom på hur det hela funkade.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det såg roligt ut när matte åkte :), men tyvärr inga såna äventyr för mig. Jag behöver fyra hjul numera.

      Radera
  8. Det kommer säkert att gå alldeles utmärkt med den nya mobilen !
    Min matte väntar som jamat på att hennes abonnemang ska gå ut så att hon kan byta upp sig till en annan modell.
    Här åskade det imorse och min matte såg en Tornado ute på havet , trodde först att hon sett fel men hon hörde sedan på radion att det var en sån som passerat utmed kusten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade åska här om dan, igår (lördag) regnade det bara heeela dan.

      Radera
  9. Tålamod finns på burk.
    Har jag hört.
    haha
    Eller inte
    *skratt*
    Tazz&Kram

    SvaraRadera