Väderprognos för 5 dagar

söndag 17 juni 2012

Regnet, det bara öser ner…

 

vaderfen49

Trots att klockan bara är runt halv ett har maken åkt. Tack vare en snäll vän bland grannarna har han sluppit regnet och fått skjuts till bussen. Klart att han tog chansen att få åka.

Jag har sovit uselt inatt. Låg vaken i sängen och lyssnade på bok och regnet som smattrade på taket. När klockan var 02:10 hade jag inte sovit en blund. Jag somnade till slut i alla fall för att vakna strax före åtta. Maken sov som ett murmeldjur hela natten och jag hann med att förbereda frukosten innan han gick upp.

Vi åt frukost tillsammans och till DVD 2 av Flickan som lekte med elden som morgonens underhållning. Det var då grannen slog en signal och undrade om maken var intresserad av skjuts till Universitetet. Klart att han tackade ja, därifrån går det direktbuss hem.

Jag ska inte göra annat än lyssna på bok och efter lunch gå och lägga mig och försöka sova några timmar. Jag hade definitivt inte sovit färdigt.

Jag vet inte varför jag sov så dåligt, jag har inte mer ont än “vanligt” och förhoppningsvis är jag inte inne i en ny sömnlös period. Jag tänker i alla fall inte bli stirrig av att jag sover dåligt nån natt, det gör väl alla nån gång.

Att regnet öser ner sen igår gör inte humöret bättre direkt. Jag undrar lite hur mycket regn har kommit egentligen. Massor förmodligen. Maken tömde regnmätaren innan han gick, den är lite långt ifrån att jag ska kunna se ordentligt, men inte längre bort än att jag ser hur pinnen på korkflötet syns allt mer. Nåja vädret kan varken jag eller nån annan göra nåt åt. Lika bra att ta en macka till théet som är kvar sen frukosten och sedan gå och försöka sova lite.

Ha en trevlig söndag, trots regn och rusk!

regn m flicka /Julia

8 kommentarer:

  1. Tasselitassa !
    Min matte har jobbat helgen nu igen och som vanligt inte satt på datorn till mig innan hon åkt :(
    Vilken fin "docka" du fått till din telefon !
    Min matte ska nog oxå skaffa en sådan Samsung när hennes abonnemang går ut på fånen hon har nu.
    Här har det oxå regnat hela kvällen igår o natten och nu började det minsann regna lagom tills matte slutade jobbet idag.
    Här är det min husse som sover uselt emellanåt och min matte som sover som ett murmeldjur :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte annat än att REKOMMENDERA att matte också skaffar en Note! Den är toppenbra och "dockan" är toppen att ha den i.

      Radera
  2. Det är rätt så trist när det bara regna och regnar! Vi somnade till regnet som slog på balkongfönsterna, lite mysigt när man slipper gå ut!
    Snäll granne som erbjuder skjuts, då slipper maken bli så blöt.
    Hoppas du fick sova lite till för det var inte många timmars sömn. Visst har alla såna nätter säger matte men det gäller att de bara kommer en och en och inte en massa i följd!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag låg nån timme på dagen och sov nog lite i alla fall. Det blir tidigt i säng ikväll ;-)

      Radera
  3. Vad roligt att höra att grannarna är så omtänksamma och trevliga. Hoppas du sover bättre i natt. Ibland blir det ju lite dåligt med nattsömnen nån natt eller två, men till slut somnar man ju i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Riktigt bedrövligt idag, var är sommaren?? Riktigt sovarväder. Skönt att maken fick skjuts. Hoppas att du får sova inatt.Nosbuff

    SvaraRadera