Väderprognos för 5 dagar

torsdag 21 juni 2012

Hej soliga torsdag!

 

thursday_04

Det blev inte mycket till blogg igår. Jag var ute på fejjan större delen av dagen och gladdes åt att så många kom ihåg min födelsedag.

Jag fick också veta igår att jag delar födelsedag med

Edward 02

denne fiktiva “kändis”, Edward Cullen firade sin 111:te födelsedag på samma dag.

Tur att jag är liiite yngre i alla fall Blinkar! Hela 54 år yngre. Nu fick ni nåt att grubbla på för att räkna ut hur många år jag fyllde igår!

Jag firade med tjejerna. Vi delade på en burk tonfisk, de fick den som den var, medan jag åt den på en god macka tillsammans med kokt ägg, några tunna rödlöksringar och lite majonnäs! Jättegott tyckte vi alla tre.

Efterrätten var en god mazarin och en arraksboll. Rena orgien i sötsaker för en diabetiker, men nån gång måste man ju få fuska. Jag hade trots detta helt normal blodsockervärde (5,1) när jag mätte den i vanlig ordning imorse. Så jag har inte dåligt samvete!

Dessutom kommer vi nog äta lite sötsaker i helgen. Vi ska slå ihop och fira bröllopsdag, födelsedag och midsommar i helgen tillsammans. Det kräver lite extra god mat och nåt gott efteråt. Vad matsedeln blir vet vi inte än, nåt gott vi hittar i affären. Men det viktigaste, midsommarsillen, la jag in igår och den har gott om tid att gotta till sig i kylen till imorrn.

Makens goda snaps fixade han de sista dagarna i december, så den är färdig att avnjutas efter ett halvt års lagring. Jag står över som vanligt, men nån lättöl och kanske ett glas vitt vin kommer jag nog att dricka under helgen. Jag avstår från alkohol nästan helt sedan jag blev sjuk och jag tror inte att jag tar skada av några glas vitt vin om året. Starksprit har ja skippat helt sen jag blev sjuk, liksom olika drinkblandningar.

Nu ska jag lägga pannan i djupa veck och fundera vad vi behöver handla. Det är inte mycket, men några saker behöver vi nog ändå. Vi har inte bestämt om vi ska åka ikväll eller imorrn på morgonen. Vi får prata om det när maken ringer om en liten stund.

Ha en solig torsdag!

Nice day 1 /Julia

8 kommentarer:

  1. Låter som en väldigt lyckad födelsedag, både för dig och missarna. Härligt att du kunde unna dig något riktigt smarrigt, det är du så väl värd!
    Och så trippelfirande i helgen, inte illa, förstår att du ser fram emot det :-)
    Vi önskar er alla en riktigt solig, rolig, mysig och välmatad midsommar! :D
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  2. Hade du varit lika gammal som Edvard så hade du varit ovanligt pigg för den åldern, hihi!
    Det blir ju en riktigt fest helg som självklart måste firas ordentligt!
    Lite sötsaker kan man unna sig nån gång trots diabetes, bara det inte blir för ofta.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Edward är för evigt 17 år *avis* ;-) om han så firar 1111 år!

      Radera
  3. Go´ & Gla´ Midsommar! Grattis igen, även om jag redan gratulerat på FB. ;-)
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack än en gång snälla du och ha en fin Midsommar ni också! Kram

      Radera
  4. Trevlig kissemiss-sommar!
    *Kurrelisvansvift!*

    SvaraRadera