Väderprognos för 5 dagar

söndag 10 juni 2012

Hej vänner denna lite mulna söndag!

 

Söndag

Jag börjar lära mig allt mer om min nya mobil, men det finns massor med mysterier kvar att klura ut.

Jag vill tacka Neas och Simbas matte av hela mitt Rött hjärta.

Hon ställde upp hela eftermiddagen igår för att guida mig igenom hur jag kunde “tämja” telefonen för att kunna lyssna på en ljudbok från ett minneskort, utan att mobilen fick spader och möblerade om alltihop som den ville, som den gjorde innan alla tips och råd jag fick och följde!

Nu fungerar det i alla fall med hjälp av en app. som jag laddade ner. Nu ligger böckerna snyggt och prydligt som de ska och jag kan till och med se film som finns på minneskortet. Fantastiskt! Hon sa att hon ställer upp med mer hjälp om och när jag behöver, hon har haft sin mobil av samma modell och märke bra mycket längre än jag. Mysigt att kunna få hjälp via bloggen först och sedan via fejjan.

Jag har inte laddat ner Facebook till mobilen (än), jag måste kunna hantera den och bli säkrare på de olika funktionerna innan jag gör det.

Den här är min första Android mobil och mycket är nytt. Dagens utmaning blir att kunna svara när maken ringer när han har kommit hem ikväll. Jag kan ju redan sicka SMS och MMS, så att svara på ett vanligt samtal kan ju inte vara krångligare… eller???

Nu ska vi fixa lite lunch och äta innan maken åker. Han kommer ju tillbaka redan imorrn efter jobbet. Vi ska till ögonläkaren på Sophiahemmet på tisdag! Vi tar våra ärenden i snitslad bana som vanligt. Jag ska inte vara hos doktorn förrän 15:40 på eftermiddan, så vi hinner med mycket på förmiddan.

Ha en trevlig och förhoppningsvis solig söndag!

sunday_04 /Julia

14 kommentarer:

  1. Bara glad att jag kunde hjälpa till. Du vet var jag finns om det är något mer. Android och Iphone fungerar ju helt annorlunda än de andra mobilerna så första smartphonen är massor att lära sig om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det massor att lära :)
      Noten är kanske inte den lättaste Androiden att börja med, men jag SKA lära mig den ordentligt :)

      Radera
  2. Märker att jag fortfarande har en hel del att lära om min mobil som är av samma märke som din men som heter S II ist f S III. Hoppas det går bra hos ögonläkaren. Har vi samma ögonläkare, kanske? Toriente?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en Galaxy Note :)
      Min ögonläkare är Professor Bo Philipson.

      Radera
  3. Här nere är det en mycket regnig söndag idag , så ingen fika ute med matte och husse idag.
    Förstår att det är mycket att lära med en ny mobil , tur att Nea o Simbas matte kan hjälpa dig.
    Hon kanske kan starta en kurs sen när min matte oxå bytat telefån ;-)

    SvaraRadera
  4. Härligt att du fått allt att funka så fort! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. ALLT, var väl att ta i, men liiite fattar jag i alla fall :)

      Radera
  5. Bravo!!!
    Vad gulligt att få hjälp, allt går mycket fortare att lära sig då!
    Ingen sol hos oss och sen har det regnat lite men det är kallt!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  6. Skoj med ny mobil men mycket att lära sig. Är fortfarande ganska oinsatt på vissa områden på min ajfån. :) Det blir så, att bara några funktioner används. Tur att Neas matte kunde ställa upp med råd. Det är INTE kul när man inte fattar varför något möbleras om sådär. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är definitivt inte kul när en bok "möbleras om".
      Jag vill gärna lyssna på kapitlen i rätt ordning ;-)
      Om låtar på en skiva kommer i oordning gör ju mindre.

      Radera
  7. Jag har ju laddat in mina favoritmappar till min iphone från datorn, så jag behöver inte ladda hem ngn mapp för FB, bara att gå in på länken iphonen, går precis lika bra det :)
    Samma med övriga saiter jag är med i, så går jag in via länken.

    Så bra att du fick hjälp med din nya mobil.

    Här är det rena höstvädret, regn, sol, regn, och åter sol så det är ingen ordning på vädret.
    Nu vill vi har sol tycker jag

    Kram tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag uttryckte nog mig fel. Jag har appen för fejjan men har aldrig loggat in från mobilen :)
      Jag har bara inte använt den länken än.
      Jag kommer åt alla sidor som jag besöker på datorn dagligen utan problem.

      Radera