Väderprognos för 5 dagar

torsdag 7 juni 2012

Hej blåsiga onsdag!

 

Torsdag 4

Det är mulet och blåser lite, termometer står på hela 17,5 grader ändå, så visst är det rätt varmt ute.De flesta blommorna på äppelträden är borta nu, men troligen hann de sätta frukt innan de blåste av. Jag längtar ut för att få titta själv. Nåja, till helgen får jag se dem.

Vi går i väntans dagar. Spännande är det också. Det blir rena julafton när maken kommer imorrn eftermiddag.

Min nya blodsockermätare har kommit, liksom mitt nya sim-kort och de filmer vi hade beställt förra veckan. Jag fick ett erbjudande att köpa en film för bara 9:- från “vår” nätbutik (det var lite klent utbud bland filmerna för 9:-, men vi valde Bodygard till slut. Ingen av oss har sett den förr) och då passade vi på att beställa två bra serier för bara 69:- respektive 99:- samtidigt.

Nu är det bara min nya mobil som fattas. Jag vet att de har sänt den. Jag fick ett sms sent i tisdags, så den borde också dyka upp idag. Jag väntar ivrigt på ett nytt sms om den från posten. Jaja, jag lär få se om och när den dyker upp.

Det vore kul att kunna leka lite i lugn och ro i helgen med den, lära mig att hantera den lite så jag kan svara åtminstånde om och när den ringer. Alltid en början i alla fall. 

Men maken kommer ju tillbaka redan på måndag kväll, för mitt läkarbesök. Han får ta med den då om den inte hinner komma idag. Han kommer ju direkt från jobbet på fredagar, så allt som eventuellt kommer då måste vänta till veckan efter. Jag får ha mer tålamod i så fall. Fast visst är det svårt ibland.

Jag ska inte göra något speciellt idag, bara min vanliga rutin. Mat har jag kvar från igår. Grönsakssoppan jag gjort då räcker till idag med. Bara att värma när jag blir hungrig.

Ha en fin och förhoppningsvis solig torsdag!

thursday_01 /Julia

Uppdatering kl12:35

Yessss!!!

Fick SMS från posten, min nya mobil finns att hämta på utlämningsstället! Jag får den imorrn! Hurra!!!

cat151 /Julia (en glad sådan) igen

10 kommentarer:

  1. Så härligt att ha så mycket att se fram emot :D Håller tassar och tummar att mobilen kommer till helgen. Förstår att du är otålig - men det är mysigt att längta också :-)
    Ha en fin dag!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det mysigt att se fram emot saker. Att vänta är oftast halva tjusningen :)

      Radera
  2. Jag har inte så mycket tålamod när jag beställt ngt via nätet, tycker det brukar dröja ganska länge ibland, jo tålamod har jag, men att det kan dröja så olika varifrån man beställer det ena och det andra, tycker jag är lite jobbigt.
    Minns för många år sedan jag beställde ngt från Cellbes har jag för mig att det var ifrån. Det kom först ett brev om att dom inte hade fått in mina varor än, så gick en tid, då ringde jag och frågade om dom hade kommit, NEJ det hade dom inte, dom skulle höra av sig när det hade kommit in. Samma sak händer några veckor senare, MEN då sa jag att jag inte vill ha varorna. Då tyckte jag att det hade gått alldeles för många veckor. Så ska det inte behöva vara.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oftast går det väldigt fort att få hem sakerna. Beställer jag nåt under helgen har jag det till nästa gång maken kommer = på fredan.

      Radera
  3. Då har du att göra hela helgen, hihi!
    Skönt att slippa vänta längre på telefonen och en massa andra saker till det, spännande fast man vet vad det är.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  4. Hoppas din nya telefon motsvarar förväntningarna. Skönt att du slapp vänta längre på den!

    SvaraRadera
  5. Lycka till med nya mobilen. Tazz&Kram

    SvaraRadera