Väderprognos för 5 dagar

fredag 22 juni 2012

Midsommarafton 2012!

 

1314_151003142-001

Vi önskar alla våra vänner en riktigt glad Midsommar!!!

Ha en underbar helg och ta det varligt i trafiken om ni måste ut!

968161zjpgad6ooqromancia /Julia med familj

Uppdatering under eftermiddan:

Vi åkte iväg till affären på förmiddan. Färdtjänsten skötte sig exemplariskt! Han var till och med litet för tidig.

Vi började på COOP och där kikade vi bara. Jag var ute efter en BH sen länge. Jag har ju gått ner så pass mycket i vikt att de (få) som jag har är för stora. Därifrån gick vi till Lindex och där köpte jag mitt livs hittills dyraste BH. Visserligen kostade den inte mer än 249:-, med nån så dyr hade jag aldrig haft tidigare. Jag är lite dålig på vad kläder kostar, eftersom det mesta jag köper är superbilligt per postorder oftast. Jag köpte två toppar på rea också. Nu har jag lite nytt till i sommar i alla fall!

Därifrån begav vi oss till mataffären och köpte lite mat till midsommar, vad sägs om färskpotatis för 2,95 per kilo??? Dessutom 3 burkar matjessill för 27:-. Bra priser eller hur. Vi köpte även en bytta av vår favorit chokladglass och lite annat, som bröd, mjölk, ost, grönsaker och frukt. Hemresan gick lika smidigt med en av mina favoritchaffisar. Han är jättetrevlig om än lite snacksalig. Han hittar och behöver ingen vägledning. Så vi var hemma snabbt.

Här hade midsommarfirandet nästan börjat. Vi var ute och pratade lite med grannarna så fort vi hade plockat undan dagens inköp. Det var många barn på besök och de och föräldrar dansade runt stången. Vädret var med oss, cirka 22 grader i skuggan med en lätt bris. Precis lagom för att flaggan inte skulle hänga rakt ner.

PICT0764

PICT0766

PICT0768

Dagens middag blir matjessill, färskpotatis och gräddfil med eget gräslök. Glass till efterrätt. MUMS!

Hoppas att ni har haft ett lika trevligt firande!

/Julia än en gång

10 kommentarer:

  1. Glad Midsommar till er också!!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  2. Glad Midsommar på er oxå :)
    Här nere i söder , så öser regnet ner :(
    Började lagom tills min matte slutade jobbade 13 idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy så trist för er. Hoppas att det klarnar upp och solen skiner på er snart igen :)

      Radera
  3. Glad midsommar önskar vi er också! Skönt att handlingen gick smidigt idag i och med att färdtjänsten skötte sig. Vi har legat lite efter med bloggläsandet - ser att vi får gratulera matte på födelsedagen i efterskott. Lite försenat GRATTIS, alltså! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Glad Jamarns MidSommar, Hjulia och alla kattvänner!
    MysKurr Nova & TassKram Wikki

    SvaraRadera
  5. Vad härligt väder ni hade. Hos oss spöregnade det nästan hela kvällen och när det väl slutade var allt så blött.
    Skönt att taxin fungerade bra, man vill ju inte bli försenad när det är såna festligheter på gång!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst hade vi tur med vädret! Toppen att fädrtjänsten gjorde sitt jobb utan anmärkning för en gång skull. Synd bara att det är mer undantag än regel...

      Radera