Väderprognos för 5 dagar

fredag 15 juni 2012

Hej vänner!

 

sayhello00

Det blev en sen blogg idag. Böckerna av Stieg Larsson om Lisbeth Salander är så fängslande att det har bara inte blivit av.

Jag har lyssnat på dem i flera dagar och med varje bok i trilogin ökar spänningen. Jag har i och för sig lyssnat på den förr, men det var länge sedan. Det är så mycket som inte finns med i filmerna, allt får ju inte plats och därför är böckerna oftast bättre än filmerna. Även om filmerna är jättebra också. Vi ska se del två av första filmen så fort middagen är klar. Jag har med avsikt inte sett filmerna i veckan som gick, maken vill ju också se dem.

Jag fick en överraskning när maken kom idag. Jag fick en dockningsstation till min Galaxy Note av honom.

Ett praktiskt bordsställ, som kan ladda mobilen vid behov och som även har en liten inbyggd högtalare. Bild på det kommer en annan dag, imorrn kanske.

Nu ska vi äta och prata lite för att sedan njuta av filmen!

Ha en trevlig fredagskväll!

bye_02 /Julia

8 kommentarer:

  1. Det är lätt att man fastnar när det är så spännande, det känner jag igen med matte, hihi!
    Vad gulligt av maken att ge dig en sån sak till nya leksaken!
    Trevlig helg!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  2. Alltid kul med positiva överraskningar. Hoppas det fungerar bra och trevlig fredag!

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att ryckas med av en bok sådär!! Själv tycker jag fortfarande mest om att "läsa själv", men när jag vill låta bli att tänka eller vill ha omväxling till musik i öronen, så hör jag gärna på ljudböcker. Ofta om och om igen!

    Hoppas att ni får en härlig helg! Grattis till "noten" - den skall visst vara en alldeles fenomenalt trevlig "fån"!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig har det blivit en vana att lyssna på böcker istället eller tillsammans med (klassisk)musik. Jag började redan på 90-takat, mina första "kasett-böcker" köpte jag på flygplatsen i New York inför min andra långa hemresa 1995. Jag kan inte sova å flygresor.
      Ju mer jag har lärt om att hantera den desto bättre tycker jag om min Note-'fån. Den ÄR jättebra!!!

      Radera
  4. Önskar er en jamars Trevlig helg!
    Snäll han är din man, som överraskar dig med fina och bra saker.
    Sådana växer inte på alla *trä`n*

    Tass och kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det samma till er.
      Min älskling sen dryga 30 år är speciell!

      Radera