Väderprognos för 5 dagar

lördag 30 juni 2012

Lördag med idrott!

 

saturday_02

Vi vaknade till en grå och blåsig lördag med en temperatur på bara 13,8 grader. Ingen höjdare precis.

Som tur är pågår bra sport = Friidrotts VM på TV. Vi gillar att se på sport. Vi utövar de flesta av dem i TV-soffan Blinkar. En grå och dyster lördag är som gjord för att stanna inne och titta med gott samvete!

Moa Hjelmer-Petr David Josek

Först vill vi gratulera denna för oss okända tjej – Moa Hjelmer. Okänd till igår vill säga. Då hon sprang till sig en GULD-medalj på Friidrotts VM. Vilken bragd av henne!

Dagens sändningar hittills har inte bjudit på några större sensationer än Philip Nossmy som vann sitt lopp och tog sig till semifinal i 110 m häck. Hoppas att han når finalen också.

Philip Nossmy - Fredrik Sandberg-Scanpix

Just nu är det uppehåll i sportsändningarna till senare i eftermiddag och solen har tittat fram. Vi ska passa på att ta en runda ute. Njuta av solen en stund. Vi trodde aldrig att vi skulle få se en idag.

Vädret är bra konstigt egentligen. Juni har nog varit ganska blöt! Vi kan bara hoppas på att juli blir bättre. Jag vill inte ha nån värmebölja direkt, men lite mer sol och mindre regn är inte helt fel. Om temperaturen blir runt 22-25 grader blir jag jättenöjd! Jag mår inte bra när det blir för varmt.

Nä, nu är det lika bra att vi ger oss ut innan alla moln där uppe i skyn skymmer solen igen.

Ha en riktigt fin lördag!

beary_happy_saturday_purple_teddy_bear /Julia

6 kommentarer:

  1. I Expressen stod det att från mitten av juli kommer medeltemperaturen att ligga högre än vanligt, så då blir det fint. Och det får vi väl hoppas! ;-)
    Önskar dig en underbar helg Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, jag gillar inte heller när det blir alldeles för varmt, men lagom så där, är bäst. Tycker oxå att juni månad har varit alldeles för blött.
    Hoppas oxå på att juli blir bättre väder.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Om man måste välja, väljer jag hellre för varmt än det här. Faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör nog inte jag, men det beror nog på att jag inte kan komma ut, som andra.

      Radera