Väderprognos för 5 dagar

måndag 25 juni 2012

Kylig måndag!

 

00018

Det är måndag. Vi vaknade till att regnet smattrade mot tak och fönsterrutor. Det öste ner hela förmiddagen. Tänk att det finns så mycket vatten där uppe som måste ner. Det kom nog dryga 20 mm.

Just nu är det uppehåll, men himlen är helt grå och mulen. Nån hopp om solsken idag har vi inte och det regniga vädret lär fortsätta i några dagar. Får vi se solen före helgen är det en bonus om man tror vädergubbarna.

Visserligen behöver ingen vara orolig över blommorna, vatten får dom mer än tillräckligt av. Termometern har bara orkat upp till 13,5 grader, så det är kyligt också.

Vi har inte gjort många knop idag. Humöret är inte på topp precis, men vi skyller på vädret. Det är en perfekt dag för att lyssna på en bra bok eller se nån bra film eller serie. Jag nöjer mig med en bok och mitt korsord. Jag fick en ny korsordsbilaga i torsdags med min veckotidning. I den finns många kluriga att ge de små gråa en duvning. Jag tycker mycket om att lösa korsord. Det gör Smulan och Amanda med… det vill säga, de ligger gärna mitt i för en extra gos stund. Det är deras sätt att hjälpa matte med klurigheterna. De är experter på att vara i vägen, men det är väl alla katter. Fast det gör ingenting, jag kelar lika gärna med dem om de är gos sugna.

Det har börjat blåsa upp och jag undrar stilla om det har blivit liiite ljusare ute eller om det bara är rena önsketänkande. Jag ser inga blåa gluggar, men det är lite ljusare ute sen det slutade regna.

Trist att man ska behöva lampor tända mitt på dagen även på sommaren eller vad nu årstiden heter…

Jag hittade en kul bild på fejjan om de svenska årstiderna:

Årstider

 

Jo, nog kan det vara såhär också. Fast värmeböljan kommer väl inte än på nån vecka. Förhoppningsvis lär den utebli helt. Jag trivs bäst i max 25 grader. Jag mår inte bra om det blir varmare än så. Men som sagt, vädret bestämmer vi inte över, det är bara att gilla läget hur det än blir.

Ha en fin början på veckan!

959856sbd0uyttyy /Julia

16 kommentarer:

  1. Hejsan vännen!

    Här håller det fortfarande på att regna o det har gjort det hela dan. Så när jag var ute så fick man rusa för att inte bli helt genomblöt. Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har knappt kunnat vädra, för det blåste så mycket att det regnade enda in...

      Radera
  2. Åhh fy jamars va jobbigt att ni också har det regnigt! Här hemma skyller vi regnet på att England åkte ur EM igår, det var nämligen efter det som regnet kom till oss och har inte släppt oss än.. Kommer bara mer och mer..

    Hoppas att ni kommer få en härlig vecka trots vädret! Det är okej att inte vara på topp humörsmässigt jämt.. Jag tror dina två gullungar kommer hjälpa dig få det att bli bättre igen :) precis som vi hjälper vår mamma här hemma.

    Nosgos och Kärlek <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom är det bästaste jag har, mina tjejer... Näst maken ;-)

      Radera
  3. Tänk vilken fördel vi kattägda har gentemot de som ingen katt har. Hjälp med korsord, hjälp med tidningsläsning, hjälp vid datorn, hjälp med städning (så länge inte snabeldraken kommer fram) etc. Det borde göras mer reklam för katters talanger på olika områden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjejerna har nog sina tassar i det mesta som händer här hemma!!!

      Radera
  4. Jag känner likadant att humöret är inte på topp när det är mörkt och regnigt :-( Får försöka titta på någon trevlig film eller läsa en bok. Sällan jag har ro till det.
    Hoppas vädret snart blir finare :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Samma tråkiga väder här, tittar solen fram en kort stund så hinner det börja regna innan man blinkat färdigt mot den, hihi!
    Då gör tjejerna precis som min syrra, så fort mattefar löser sitt dagliga korsord ska hon antingen upp i hans famn eller ligga på tidningen, hihi!
    Matte gnäller på huvudvärk så det är nog vädret som gör så här också.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  6. Usch vilket ruskväder det har varit idag. Kattgos och korsord är helt klart det bästa man kan ägna sig åt.. Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Det är bara regn och regn och regn här nere också :(
    Matte är just nu väldigt glad över att hon inte har tidig sömester i år , fast man vet ju aldrig det kan ju vara skitväder i mitten på juli också ?!
    Här har vi inte heller gjort många knop i eftermiddag , mest slappat och slöat :)
    Som du skriver så är det jamarns trist att man ska behöva ha lampor tända mitt på blanka dan på sommaren.

    SvaraRadera
  8. Man kanske skulle döpa denna *¨årstid* till :regniga årstiden:)
    Här är det oxå så regnigt så man vill inte gå ut, OM man kan slippa. Fast just nu är det uppehåll.
    Jag gillar oxå att lösa korsord, så jag längtar till varje gång när min veckotidning kommer i lådan, så jag får börja lösa nya korsord. Mera *huvudbry*

    Ha en bra vecka på er

    Tasskram

    SvaraRadera