Väderprognos för 5 dagar

tisdag 12 juni 2012

En jobbig tisdag

 

00009

Först och främst blev min ögonläkartid ombokad sent igår eftermiddag. De ringde. Jag får komma dit först den 10:de juli. Inte så roligt, men det är inget jag kan göra nåt åt.

Vi åkte och handlade i alla fall som bestämt var. Vi var i den nya Zooaffären men de hade inte den goda nya kattmaten som ALLA tycks vara galna i heller. Undrar var kompisar har köpt den till sina jamisar.

Men vi fyllde på förrådet med en stor påse

PICT0753

Den här är mycket omtyckt av tjejerna och får den tillsammans med Outdoor +7. Jag blandar dem och ibland fyller jag aktivitetsbollen med bara den här. Extra MUMS tycker Smulan! Men hon sorterar inte ut dem när hon äter ur “peta fram maten med tassen” grunkan. Nu på senare tid har jag sett Amanda peta fram mat ur den också. Det gjorde hon inte tidigare, hon var för lat. Varför jobba för maten om hon inte måste!

Jag lånade några böcker på biblan, de har börjat med sommar lån och jag får ha dem till mitten av augusti om jag vill. Vi betade av min inköpslista också. Färdtjänsten var tyvärr en kvart för sen, men vi kom hem till slut i alla fall. Jag var så trött när vi kom hem att jag nästan var tacksam över att slippa åka hemifrån en gång till.

Maken har hunnit hem och ska jobba som vanligt resten av veckan.

Jag ska nog se om första filmen i Millennium serien.

101_0736

Jag orkade inte se den färdigt igår. De resterande två delarna väntar jag med till helgen. Maken vill också se dem.

Ha en trevlig tisdagskväll!

good_evening_07 /Julia

16 kommentarer:

  1. Det är väl bara typiskt när sånt blir ändrat, inget man kan göra nått åt men trist. Speciellt som maken tar ledigt och allt annat fixas runt det fast nu fick ni shoppat istället.
    Amanda har kanske upptäckt att det kan vara rätt kul att peta fram maten!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, hon har lärt sig av Smulan och upptäckt att det är roligt :)

      Radera
  2. Matte har äntligen hittat en butik som har den där nya goda maten, en av de mindre butikerna vågade satsa på den och den hade sålt riktigt bra sa dem. Den testades på katthemmet kompis och var väldigt omtyckt även av de mest kräsna, jag håller mig hellre till RC outdoor.
    Kanske ngn i närheten kan fixa en påse åt dig, vi kan såklart skicka en åt er om ni vill också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulligt av er, men det är inte nödvändigt. Tjejerna är nöjda med de sorter de får.

      Radera
  3. Usch vad jobbigt när det ändras i sista minuten.. Hoppas att det går bra nästa gång. Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Säger som Dui och Deco, jobbigt när tiden hade ändrats när du hade en tid bokad. Hoppas det inte blir ngn mer ändring på den tiden du nu har fått i juli.

    Tass Tass

    SvaraRadera
  5. Trist med ändringar så där sent. Matte köpte vår mat på Djurmagazinet.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  6. Inget kul med ändrade läkartider i sista minuten :(
    Den goooda maten Four Friends finns på Arken Zoo där vi bor , har inte varit runt o kollat o några andra djuraffärer.
    Matte fick ju en provpåse när hon var o lyssnade på Susanne Hellman Holmgrens föreläsning Varför Gör Katten så ??
    Jag får av provpåsen som gottis i min boll eller om jag vinkar då ger mig matte mig en direkt i munnen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att du vinkar också :)
      Det gör Smulan ofta självmant när jag talar i telefon. Hon vinkar till husse :)

      Radera
  7. Kul när dom små missarna lär sig nya saker. Kram

    SvaraRadera
  8. Synd att tiden ändrades när man hade ställt in sig på att få komma. Nåja, det är förstås inte så mycket att göra åt. Matte hade också lite trassligt att hitta Four friends. Bromma Zoo (i Bromma Blocks) har ett större urval, men ligger krångligt till för matte. Köper man tunga fodersäckar vill man inte ha långt till bussen! :( Kurr och burr.

    SvaraRadera