Väderprognos för 5 dagar

fredag 8 juni 2012

Hej soliga fredag!

 

sol049

Jag vaknade i ottan imorse. Redan 04:30 bestämde min kropp att jag behövde äta lite. Mitt blodsocker var inte så lågt som jag trodde, fast jag vet inte hur rätt eller fel min gamla blodsockermätare visar. Jag får min nya ikväll.

Jag gick dock och la mig igen vid 6-tiden för att sova några timmar till. Jag kunde somna om och sov till 09:30, det var jätteskönt.

Det är väl spänningen som bidrog till att jag vaknade så tidigt. Jag har ju massor med roligt att se fram emot i eftermiddag.

Först och främst maken och att helgen är här. Sedan nya filmer – serier, blodsockermätaren och det bästa av allt, min nya mobil med nytt sim kort.

Bilder på hela härligheten kommer väl imorrn. Jag lär inte hinna med ett inlägg till ikväll. Då är det maken och mobilen som står högst på måstelistan.

Nu väntar jag på att maken ska ringa. Han måste köpa en del småsaker till helgen trots att vi ska handla på tisdag. Det kan inte hjälpas.

Annars önskar jag att tiden ska flyga iväg, fort. Det är mer spännande idag än annars. Gissa om vi längtar till makens – husses ankomst.

Hoppas att ni har lika soligt och fint som vi. Temperaturen är 17,8 mysiga grader och det är en lätt bris. Dörren mot veranda står på vid gavel till jamisarnas förtjusning, men just nu ligger de och sover i min slarvigt bäddade säng. De hörde nog inte när jag öppnade för att vädra. De kommer nog snart och sätter igång med sitt katt-fnatts-race. De har jätteroligt när de rusar runt. Ut på verandan och sedan genom huset till och ut i rastgården och tillbaka. Det är en fröjd att se dom!

Ha en riktigt trevlig inledning på helgen!

0094_thumb[1] /Julia

16 kommentarer:

  1. Hejsan vännen! Här blåser det o det är grått. Spännande med ny telefon :).

    SvaraRadera
  2. Hurra, så kul att mobilen kom till helgen! Förstår fullkomligt att du inte kan blogga mer i dag, nu måste du ju njuta av underverket - och sätta dig in i hur den funkar förstås :-)
    Här i Malmö står regnet som de berömda spöna i backen. Hoppas solen utsträcker sitt strålande även till oss i Södern i helgen :-)
    Hur det än blir med vädret - ha en underbar helg!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft sol heeela dagen och runt 20 grader i skuggan, härligt!

      Radera
  3. Det är härligt att det äntligen är helg. Klart ni längtar efter maken/hussen, han kommer själv och sen som en tomte med massor av saker!
    Ha så kul med mobilen men glöm inte att sova i natt, hihi!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  4. Woho. Så kul! Hoppas du blir nöjd med den. :)

    Nosgos

    SvaraRadera
  5. Förstår att du är otålig. Hoppas mobilen motsvarar förväntningarna och också att ni får en skön helg.

    SvaraRadera
  6. Har suttit på balkongen hela kvällen nu.
    Underbart
    Ha en underbar kväll ! Kram

    SvaraRadera
  7. Ser att du fått din mobil nu, kul hoppas den funkar oxå som den ska.
    det gör den säkert.
    Höll inte på att komma in här, så jag fick ladda om några ggr av ngn anledning, brukar inte vara så, men i kväll då :(

    Ha en trevlig helg som kommer framöver

    Tass tass

    SvaraRadera
  8. Vad skojsigt med en ny mobil! Hoppas du blir nöjd med den och att solen lyser på er. Vi har kollat in bilden på er kattgård (blogg-headern). Har ni fler bilder på den, eller idéer att dela med er av. Mamsen behöver lite idéer till hur hon och pappsen ska bygga en till oss. Lite tips kanske?

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni kan kika lite här. Bilderna är från förra sommaren då vi målade om huset.
      http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/2011/07/hej-vanner-nagra-bilder-igen.html
      Det finns fler bilder både framåt och bakåt i några dagar i bloggen.

      Radera