Väderprognos för 5 dagar

onsdag 13 juni 2012

Hej vänner!

 

Onsda 05

Efter en rätt så dålig natt, jag har haft ont och sovit dåligt, har jag med hjälp av några väl avvägda övningar och mitt goda humör har mina vanliga livsandar vaknat igen. Visserligen är jag ganska trött, men det kommer också att gå över med en tupplur efter lunch.

Vädret är soligt och termometern visar 20.6 mysiga grader. Visserligen blåser det lite, men det är inte så farligt. Dörren mot verandan är öppen, men det är inte lika kul idag. Tjejerna tycker att det är bättre att sova i min säng för tillfället.

Vi har fått nya grannar och maken hälsade på dem innan han åkte igår. De verkar trevliga och är ungefär i vår ålder (50+).

Jag har inte hälsat på dem ännu, men det kommer. De gillar katterna också. Jag har hört henne prata med Smulan och Amanda när de var i rastgården. Hon lät snäll och har tydligen fått klia Amanda genom gallret några gånger. Eftersom badrumsfönstret är öppet kan jag höra när hon gullar med dem.

Efter första (av sex) DVDn av Millennium trilogin blev jag så sugen på att lyssna på böckerna igen.

Millennium 1

Så jag plockade fram den första ljudboken i trilogin och började lyssna på den igår kväll.

Visserligen är filmerna jättebra, men som oftast är böckerna mycket bättre. Nu lär jag inte ha några fritidsproblem i flera dagar. Inte för att jag nånsin brukar ha några! Jag trivs jättebra i mitt eget sällskap med katterna och har jag bara en bra bok att lyssna på har jag aldrig tråkigt.

Resten av filmerna lär vi fortsätta med i helgen tillsammans. Jag vet att maken också vill se dem, därför väntar jag gärna till fredag kväll med DVD 2.

Nu ska jag fundera ut vad jag är sugen på att äta till lunch. Det är nästan för mycket att välja på, men jag tror att det får bli pasta med nån god sås.

Ni får ha det så bra denna soliga onsdag!

Sol 07 /Julia

PS

Vi ber att få Kattulera vår kompis Sippo på födelsedagen!

Kisse grattis 1

GRATTIS kompis från Smulan och Amanda!

/DS

9 kommentarer:

  1. Så skönt att de nya grannarna verkar både trevliga och kattvänliga, det är ju ändå ganska viktigt när man bor nära varandra :-)
    Det är så himla härligt att ha läsningen säkrad för lång tid framåt. Är själv inne i en John le Carré-period, han är bara så bra!
    Oj, fyller Sippo år, vi tassar in till honom direkt! :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hörde om Sippos födelsedag på omvägar och HOPPAS verkligen att det är sant ;-)

      Radera
  2. Åhh vilken tur att era nya grannar är kattvänliga, det är juh riktigt viktigt att dem är det tycker jag :). Har själv inte fått vår mamma att börja lyssna på ljudböcker ännu.. Hon skyller på allt möjligt.. Typiskt envisna tvåbeningar asså! *skakar på huvudet*

    Både Sippo och Wikkis syster Nova fyller år just idag, dubbelparty kanske?

    Nosgos och Kärlek <3

    SvaraRadera
  3. Då måste det vara bra människor till grannar om de gillar katter!
    De böckerna är bra och bättre än filmerna som också är bra säger matte.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det märks när jag lyssnar att det var jätte länge sedan jag hörde den och jag har glömt det mesta...

      Radera
  4. Hoppas att du slipper ha så ont imorgon. Grannar som gillar katter bör ju vara trevliga..Matte hälsar att hon ofta tycker att det är så att böcker oftast är bättre än film.. Ta tass om er! Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Vad bra att det är kattvänliga människor som blivit era grannar :) Betyder ju en hel del.
    Vi har glömt att Sippo fyller år i dag, men såg det på FB, så vi har grattat honom där.
    Kram och jam

    SvaraRadera