Väderprognos för 5 dagar

fredag 1 juni 2012

Kallt, blåsigt och ösregn!

 

vaderfen53

Vår termometer har masat sig upp till 6,3 grader. Igår eftermiddag hade vi årets första åskväder i två omgångar, så det blev inte mycket internet. Jag loggar alltid av vid minsta misstanke eller första muller jag hör.

Flera av mina kompisar har fått sina modem och eller datorer förstörda av Åskar. Jag tänker definitivt inte bli en i den raden i alla fall. Bättre att vara extra försiktig här på vischan.

Tur att ingen av oss är åskrädda. Smulan och Amanda vaknar nog inte ens när det mullrar om den inte är direkt över oss. Då bara lite irriterade över att bli störda i sin skönaste sömn.

Enligt de väderrapporter jag har sett på nätet lär vi få uppåt 30 mm idag. Vår regnmätare är redan full och då har det redan regnat minst så mycket sen igår eftermiddag. Jag hoppas att det är uppehåll när maken ska promenera hit på eftermiddan. Undrar om han har nåt som håller för vätan på fötterna. Jaja, det är ju hans bekymmer.

Jag ska ringa Tele2 idag och fråga om SMS-et jag fick i onsdags. Visserligen är mitt sim kort gammal, jag räknade efter igår att den bör vara från 1996. Så den har några år på nacken och det är kanske därför de vill byta ut den, men jag slutar att gissa, bättre att prata med dem direkt. Jag tar det då dom har låg belastning på sina telefoner, de har en bra indikator på hemsidan.

Annars gör vi inte så mycket idag, väntar egentligen på att dagen ska gå och maken kommer. Under tiden bestämmer vädret lite vad vi ska ägna oss åt. Vid mer åskväder lär det inte bli internet i alla fall. Jag får väl titta på nån film eller leta efter nån ny ljudbok att lyssna på. Korsord har jag massor av om jag vill gymnastisera hjärnan lite också. Min vanliga träning har jag gjort det mesta av och resten gör jag allt eftersom under dagen.

Ha en förhoppningsvis mindre blöt fredag!

regn m flicka /Julia

3 kommentarer:

  1. Det var en hel del regn, så mycket har inte vi fått som tur är.
    Det är bra att vara försiktig vid åska, kan bli dyrt annars och en massa annat jobb.
    Hoppas det var uppehåll när maken kom hem.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har regnat nästan hela dagen och det var uppehåll då maken kom :).

      Radera
  2. Varit väldig blött här nere också !
    Tur att jag kan ligga inne och spana ut ifrån mitt nya klätterträd :)

    SvaraRadera