Väderprognos för 5 dagar

söndag 24 juni 2012

Godmorgon söndag!

 

3 katter

Det är mulet och blåsigt, temperaturen är inte mer än 14,7 grader. Visserligen är det uppehåll och vi har sett solen i ca 2 minuter, men det är inte många blåa gluggar bland molnen.

Idag tänkte vi inte göra så många knop. Jag är ganska trött och stel och maken behöver en absolut ledig dag. Han har ju eftermiddagens promenad till bussen att se fram emot. De nära vänner som ger honom skjuts ibland åkte hem redan igår. Två av dem hörde av sig, men maken ville självklart stanna hos oss och tackade så mycket för deras erbjudande med ett vänligt nej tack, inte den här gången.

Så dagen ska vi ägna åt att se nån film eller serie. Vi har flera osedda av båda sorterna. Maken får välja det han är intressera av, jag kan ju se precis vad jag vill när jag så önskar. Vi tar nor en promenad när solen kommer fram. Jag vill sitta ute om vädret tillåter och få lite färg, dessutom behöver vi ta en tur till soptunnan med helgens påse med skräp. Potatisskal och annat komposterbart har redan hamnat där det ska, vår komposttunna på tomten.

Hoppas att solen skiner på er och ni får en trevlig söndag! Jag återkommer kanske på eftermiddan, vem vet?

00012 /Julia

10 kommentarer:

  1. Mulet och blåsigt väder här nere oxå , man får vara glad så länge det inte regnar :)
    Jag ska visst på utflykt idag med både matte o husse , det ska bli spinnande :)
    Trevlig söndag på er !

    SvaraRadera
  2. Det var ju synd att grannarna skulle åka redan igår men så blir det ibland.
    Hoppas solen skiner på er också. Kanske det finns hopp om det här men när vi var ute på morgonrundan började det ösregna något så otroligt att matte drog in mig i en källar nedgång men vi blev blöta ändå!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  3. Hoppas att ni har haft det skönt, vi har ju inte ens hunnit önska trevlig midsommar, det har varit fullt upp med småkusinerna. En dag extra tillsammans kan ju bara bli bra. Ta tass om er.Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Det är mulet och regnigt här också. Men annars har helgens väder varit helt OK även om det inte har varit någon redig sommarvärme precis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sommarvärmen uteblev, fast vi hade det fint på midsommarafton. Soligt och runt 20 grader varmt.

      Radera
  5. Hoppas vädret tillät lite utemys i solen :-) det är ju så skönt att få sitta i solen.

    kramar

    SvaraRadera