Väderprognos för 5 dagar

söndag 4 september 2011

Godmorgon sköna söndag!

67
Oj, så trötta vi var igår kväll efter dagens strapatser och med en extra värktablett (jag fick nya efter ett telefonsamtal till min gulliga läkare) sov jag riktigt gott. Att jag har lite ont efter gårdagen hade jag räknat med. Det är inte så farligt trots allt och värt efter gårdagens ovanligt dyra köp runda.


Jag har lyckats överföra alla bilderna hit. Både de Gif. bilder och animationer som jag har samlat på mig genom åren och fotografierna.


Nu är det böckernas tur. Dryga två hundra böcker har jag på den externa hårddisken, så det lär ta ett tag, men det gör jag så gärna.


Jag hade lite svårt att hämta hem min favorit webbläsaren Google Chrome. men jag lyckades till slut. Den är mycket bättre än Exploder tycker jag. Bloggen blev hel knasig i exploder,  varje gång jag kom till bloggsidan var jag “utloggad”. Lika dant när jag skulle kommentera mina vänners bloggar. Jag tror att jag loggade in så där 10 gånger innan jag gav mig Katt på att hämta hem Chrome hur långt tid det än skulle ta. Det fanns en spärr på exploder mot andra webbläsare och det tog mig en bra stund innan jag kom på hur jag skulle häva den.


Den externa hårddisken var den bästa investeringen vi har gjort då vi köpte den i början av 2010. Allt som är viktigt finns lagrad på den. Jag för över nyheterna jag absolut vill ha kvar genast det laddas in på datorn. Tack vare det  finns allt viktigt kvar, trots en havererad dator.


Vi började titta på Mot alla Vindar och såg halva serien igår kväll. Den är jättebra. Handlar om engelska fångar som deporteras till New South Wales i Australien och deras kamp för tillvaron. Vi fortsätter med resten idag.


Vi har inga andra planer för dagen. Jag fortsätter med att lära mig datorn och dess nya klurigheter, när maken har åkt. Som tur är är det Windows 7 Premium som finns i den och det hade jag i den havererade också. Den kan jag i alla fall. I min pytte dator  är det en enklare version av den och där saknade jag flera av finesserna.


Jag har laddat ner Live Writer också för att skriva mina bloggar. Det programmet gillar jag skarpt. Enkelt att använda och bloggen försvinner inte ut i cyberrymden, som inträffade ibland när jag skrev bloggen direkt på bloggsidorna. Både här och på Bloggplatsen.se. Det vill jag absolut inte råka ut för igen. Det hände just när jag har skrivit ett extra långt och intressant inlägg, typiskt! Härifrån kan jag sicka inlägget direkt till blogger, utan att behöva “klippa och klistra”, bara det är toppen


Jag önskar alla vänner en fin söndag!
Morrn 38/Julia

1 kommentar:

  1. Externa hårddiskar är bra, matte har också en som hon lagt allt viktigt på som bara inte får försvinna.
    Skönt att du inte har för jäk***t ont efter gårdagen.
    Ha en bra söndag.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera