Väderprognos för 5 dagar

onsdag 7 september 2011

God morgon våta onsdag!

 

Godmorgen%20(109)

Den här morgonen börjar precis som gårdagens, med blåst och hällregn. Det är milt idag med temperaturen ligger på 14,9 grader. Blir det som igår, får vi strålande solsken framåt dagen och runt 20 grader varmt! Vi får hoppas på det.

Jag gjorde inget speciellt igår, bara det gamla vanliga. Mina övningar, spelade lite canasta och mitt spel på fejjan och självklart lyssnade jag på bok under tiden. Karl-Oskar och Kristina har kommit fram till Amerika efter sin strapatsrika resa och ska sätta bo för andra gången. Jag läser/lyssnar på bok två i serien, Invandrarna. Lika spännande även om jag har både läst böckerna och sett Jan Troells fantastiska filmatisering flera gånger tidigare.

Filmerna ingår i vår ganska stora filmbibliotek. Vi har många klassiker i den. Hur många DVDn vi har ha jag inte räknat på länge, men det är flera hundra. Det finns alltid något att titta på om jag vill. Allt från gamla klassiker som Krig och Fred med flera, goda engelska deckare, tårdrypande romantiska filmer och serier till tecknade Disney och nyare animerade filmer som Shrek. Vi har barnasinnet kvar Blinkar. Med min lilla portabla DVD spelare kan jag ligga i sängen och se film där med om jag vill. Jag måste inte sitta och se dem på vår stora TV.

Mitt blodsocker låg på en ovanligt låg nivå i morse. Bara 3,4. Men med en bra frukost råder jag bot på det. Jag har druckit lite juice som höjde nivån genast. Jag ska fixa mina mackor strax, théet är klart. Nu är frågan vad jag ska ha på mackorna. Förmodligen tar jag några skivor rökt kalkon och prästost på den ena och Lemon Curd med ädelost som “efterrätt” på den andra. Jag brukar för det mesta ta nåt köttpålägg på första mackan och nåt sött på den andra och alltid någon god ost på båda. Ibland kokar jag ett ägg, som här om dan, eller rent av kokar gröt. Speciellt på vintern är det gott med en tallrik varm gröt på morgonen.

Jag har inga måsten för dagen, bara mina vanliga. Den viktigaste är ju min träning. De hoppar jag inte över ofta, men jag gör dem i olika ordning för att inte ledsna på dem. Jag måste för att bibehålla den rörlighet som jag har fått tillbaka. Jag vet ju att jag måste. Det märks nästan genast om jag har haft ont en dag och inte gjort dem som jag ska och jag försöker att göra lite mer varje dag.

Att försöka mig på nya saker, som nu med stickningen, även om det både gör ont och jag blir fort trött. Klarar jag ett par varv, är jag mycket glad. Jag har bara stickat 4 varv än så länge. Fel! Jag har lagt upp och börjat om flera gånger faktiskt innan jag fick till de första varvet Irriterad, så jag kunde fortsätta med varv 2.  Nu blir det nog lite lättare när det finns mer än bara stickorna att hålla i. Tur att de är så tjocka. storlek 8!

Det är fortfarande mycket knepigt att få vänsterhanden att göra som jag vill. Svårast var att lägga upp maskorna ock sticka första varvet. Jag har svårt att få till maskökningarna också. Det är ju finmotorik på hög nivå. Jag måste hitta den perfekta ställningen och stödet för min vänstra hand och arm med, den är för tung att hålla i luften. Det orkar jag bara i nån minut i taget. Jag har i alla fall hittat min minsta kudde, jag ska prova att ha den på armstödet och se om det blir bättre. Min sjal är ett långtidsprojekt, det har jag insett från början! Men det kvittar, jag har inte bråttom och färdig kommer den att bli så småningom om det så ska ta hela hösten och vintern, jag är ju envis som bara den Ler med tungan ute!

Nej, nu har jag ätit färdigt och min mugg är tom. Det är dags att fylla på den och ta tag i dagen. Jag gjorde som jag oftast gör, bloggar och äter frukost samtidigt.

Ha en fin onsdag, halva veckan har ju gått när maken ringer vid lunch Skrattar!

beary_happy_wednesday_pink_teddy_bear /Julia

6 kommentarer:

  1. Är inne och tassar lite här och ser mig omkring på er mysiga blogg! Matte tog datorn före frukost idag, men nu ska jag gå och fixa frukost till matte, dvs kolla att hon lägger minst en extra ostskiva på mackan, som hon sedan bjuder oss katter på!
    Nosbuff från Fjutten

    SvaraRadera
  2. Regnet det öser ner här nere med och varken jag eller matte tror att det kommer att bli nåt solsken idag.
    Här så åt vi frukost innan datorn sattes på idag , för ovanlighetens skull :)
    Trevlig onsdag med mycket bus och gottis !

    SvaraRadera
  3. hej.
    ja en god frukost sitter gott,det har vi med ätit här.
    böcker och film är vårat intresse med,sambon gillar komedier och jag gillar dokumentärer.
    Ha en bra onsdag.

    SvaraRadera
  4. Det är bra att vara envi för då kan man komma långt. Allt behöver inte bli klart på en gång så ta lite i taget.
    Det är bra att ha en massa filmer att välja på i fall man inte har nått annat för sig eller helt enkelt är filmsugen så är det bara att välja nått bra!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  5. Så söta bilder! Låter härligt med så många filmer att välja på. Grått och trist hos oss också idag.Nosbuff

    SvaraRadera
  6. Så gott det låter med dina frukostmackor! Jag är lite tråkigt fantasilös och äter oftast samma sak. Visst är det det bästa att låta sjalen växa fram allt eftersom. Kram Stationskattmatte.

    SvaraRadera