Väderprognos för 5 dagar

söndag 22 februari 2015

Vitt,vitt, vitt :(

 

00011-1

Vår värld är vit igen. Inget jag ville vakna till precis, men det är inget vi kan göra åt. Vädret rår vi ju inte över. Vi har ett par plusgrader så vem vet om det som kom inatt försvinner lika fort. Jag hoppas i alla fall på det. Om jag fick bestämma skulle vi hoppa över vintern helt och hållet eller gå i ide helt enkelt Blinkar.

Det blir en dag full med VM idag också. Vi får hoppas på fler medaljer! Maken får ett avbrott i det hela medan han åker hem, men han missar nog inte så mycket. Nåja, han är ju kvar i några timmar till.

anyaflower135[1]

Javisst ja, jag glömde alldeles bort makens roliga överraskning. Jag fick denna mycket roliga och annorlunda trådlösa mus. Den översta bilden är en länk till bilen om någon annan också vill ha en! De finns i fem färger: svart, vit, röd, blå och gul.

20150222_104920

Visst är den både tuff och gullig!

20150222_105011

Jag älskade att köra bil och han tyckte absolut att jag skulle fortsätta med det medan jag surfar!

20150222_105026

Den fungerar alldeles utmärkt och lagom liten så den passar i min lilla hand. Blått är min favoritfärg och det vet han. Den är helt enkelt perfekt!

linje11

Nu till nåt helt annat. Maken bestämde att vi skulle göra en liten ugnspannkaka med bacon till dagens lunch. Han hittade en gammal påse med jordgubbar i frysen igår och de dög bara till att göra sylt av, så jag gjorde det igår kväll. Tur att syltsockret vi hade hemma räckte. Lite av sylten tog vi till chokladglass medan den fortfarande var varm. MUMS!

Egentligen skulle han kolla hallon förrådet till efterrättsglassen och det var då han fann den gamla påsen med jordgubbarna. Vi har gott om hallon kvar. Årets skörd har vi inte ens rört än. Vi ska göra slut på dem från året innan först. Vi har fått massor med bär de sista åren och maken plockade av alltsammans med jag låg på Magnolian. Det lilla som mognade efter att jag hade kommit hem, åt vi färska. Jag älskar hallon. Tycker mer om dem än jordgubbar!

Ni får ha en härlig och lat söndag!

00080 /Julia

14 kommentarer:

  1. Vilken kul mus förstår att dy kör på av bara den hi hi! NI åt verkligen gott idag . Hoppas det vita försvunnit nu. Här soligt men halt. Sköt om er kramiz Gunilla.

    SvaraRadera
  2. Väldigt söt bilmus. Matte hade valt en röd för hon älskar den färgen och grön, lila, orange, svart de flesta alltså, hihi!
    Vi såg på vädret igår och att där var ett snöfält vid ert, ja en stor del av södra delen och vi hoppades att ni skulle slippa men det blev inte så, trist.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var lite av metallic färger på dem alla, fast de är av plast, matte skulle säkert gilla den röda :)
      Förhoppningsvis är det vita borta igen om nån dag!

      Radera
  3. Det låter som en riktigt lyxmiddag. Sylt på egna bär är oslagbart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!!!
      Och det bästa är att det finns både lite pannkisar och gott om sylt kvar :)

      Radera
  4. Vilken söt mus! Gottiga saker kan man liksom inte få nog av! Vi hoppas också att det vita försvinner snabbt.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den! Vi hoppas också på att det vita är borta snart:)

      Radera
  5. Ja, det där vita vill vi också ska försvinna, eller matte och husse i alla fall. Jag har ju roligt i det ;)
    Datamusen var jätterolig :D Nu hoppas vi den här veckan går fort så det snart blir helg igen, visst ;)
    Nospussar

    SvaraRadera
  6. Gillar också blått :) Jättefin mus som bil :) kul modell
    Här är det nästan barmark nu, Hoppas det inte kommer mer vitt, vill inte ha mer snö nu, man man vet inte så noga. Kan komma mer, återstår att se, men man längtar efter våren, när det är barmark :)

    Tasskram

    SvaraRadera
  7. Slaskat en massa här nere också , tack o jam så blir det inte så mycket som blir liggandes på marken.
    Vilken söt bil du fick av din man !
    Matte jobbade delat pass igår så jag och husse slappade mest hela dagen :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min nya bil är mycket körvänlig och drar nog inte så mycket innan jag måste tanka den (=byta batterier) *fniss*

      Radera