Väderprognos för 5 dagar

torsdag 26 februari 2015

Strålande sol idag också!

 

solsken

Tänk så mysigt det är att få vakna till ännu en solig dag. Det är lite svalare än igår, men eftermiddan ser lovande ut. Det är härligt att få höra fågelkvitter igen. De sjunger allt mer och högre för varje dag!

Det jobbas idag med, men idag för de oväsen också. Här får ni en bild från igår, då traktorn kom tillbaka.

PICT1654

Den började skotta igen efter gubbarna. Men det värsta är om de inte plattar till den mjuka jorden kommer det att bli svårare för mig att åka med elrullstolen. Nåja det är ju långt ifrån klara och förhoppningsvis gräver de inte upp vår lilla tvärgata före helgen.

Söta Fröken Amanda hade en del bekymmer hur hon skulle sova i sin lilla igloo.

PICT1655

Först måste hon gå runt några varv innan hon hittar just den bästaste läget att lägga sig i.

PICT1656

Då kommer jag med blixtmojängen å stör!  Hon ser inte helt nöjd ut på bilden, men hon vände svansen till och somnade. Jag vågade inte ta ytterligare bilder på henne, lika bra att låta henne sova.

Jag har gjort som alltid. Bok, musik och numera mahjong istället för kortspel. Underhållningen i fönstret är inte lika kul längre. Till och med Amanda har tröttnat på gubbarna.

Vi önska er en fortsatt trevlig torsdag!

9thursday20 /Julia

6 kommentarer:

  1. Hej vännen! Här var det ordentligt med dimma när jag vaknade men sen under dagen har solen varit framme o det var så skönt när jag var på väg till affären. Imorgon blir det en sväng till bibblan igen o låna nya böcker. Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det roligt att läsa. Jag skulle inte kunna leva utan böcker!!!

      Radera
  2. Men matte, varför ska du störa mig, hihi! Söt är hon den lilla tösen!
    Vi har också haft strålande solsken idag men det var fruset i morse när vi gick iväg.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon var inte så glad, när hon fick kameran i nyllet, min lilla ängel :)

      Radera
  3. Nu börjar det ju bli ljust ganska tidigt också!Vi får hoppas att jobbarna fixar till efter sig så du kommer ut, vore riktigt trist annars. Fina bilder på lilla fröken! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så länge de inte gräver på vår "tvärgata" är det ingen fara, då kan vi åka ut på bus på lördag.
      Det är fina bilder på er också i bloggen!!!

      Radera