Väderprognos för 5 dagar

onsdag 11 februari 2015

Halva veckan ha gått!

 

wednesday_02

Jag gillar onsdagar! Då har drygt halva veckan gått och  är snart helg igen.

Jag har sett gubbarna som isolerar gå förbi oss flera gånger idag, både till fots och med deras traktor. Idag hade dom ett släp också. De jobbar på och jag undrar när de hinner till oss.

Vi har inte gjort annat än det vi brukar. Busat och lekt då Amanda hade lust medan jag har läst med öronen idag. Omväxling förnöjer heter det ju och det är trevligt att kunna bestämma själv om jag vill läsa en bok eller lyssna på en. Nu är jag äntligen färdig med den 5-te boken om Ayla och Jondalar och har bara sista boken kvar. Den hinner jag nog lyssna färdigt på tills maken kommer på fredag.

Nu ska jag sätta på mitt kvälls thé och tar tar nog ett par digestivekex kex med ost på till. Lagom enkelt och mer vill jag inte ha.

Amanda har fått sin middag och hon gör som alltid. Tar några tuggor, går där ifrån för att fortsätta efter en stund igen. Det tar henne 4-5 omgångar innan hennes fat är tom. Hon är rolig, min (p)älskling!

Ha en fortsatt trevlig onsdag!

Onsdag 05 /Julia

12 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när veckan närmar sig fredag! Vi får väl se hur fort det går innan gubbarna kommer till er, det är ju alltid kul när det händer lite saker utanför fönstret, i alla fall när det är roliga saker! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Bra att det redan är onsdag så maken kommer snart. Som alla andra katter har Amanda också sina egna rutiner när det gäller mat hör jag!

    SvaraRadera
  3. Det är lite kul att kolla in arbetare för det händer alltid nått.
    Visst är onsdagen en bra dag, vi gillar också den för nu är det snart helg igen, hihi!

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
  4. Härligt att halva veckan gått , speciellt som matte är ledig i helgen och vad jag vet så ska hon hålla sig hemma :)
    Här har vi mest slappat ikväll och så har jag gjort trick's för godis :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. När vi skriver detta är det torsdag och helgen har ryckt ännu närmare :-) Och dessutom har jag ledig fredag i morgon (är ledig varannan fredag), så snart är helgen här för mig, hurra!
    Hoppas ni får det riktigt mysigt i helgen!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  6. Böckerna om Ayla och Jondalar jag har läst. Läste ut den 6:e i våras. Gillade dom verkligen.

    Tasskramar från matte och katterna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte hur många ggr jag har läst - lyssnat på serien.
      Jag tycker mycket om dem, fast jag hoppar över vissa avsnitt numera :)

      Radera