Väderprognos för 5 dagar

fredag 6 februari 2015

Äntligen fredag och solen SKINER!!!

 

00031

Det var så skönt att få se solen igen. Det var så länge sen, verkar det som.

Jag har pratat med maken och solen sken hos honom också. Vi pratade lite om det som han måste ha med sig och jag påminde honom om att han måste hämta mer värktabletter från Apoteket. Min gulliga doktor skrev ut en ny omgång i veckan åt mig.

Idag har det varit livlig trafik på vår lilla skogsväg, den som jag ser när jag lyfter blicken från datorn. Det flesta bilarna kände jag igen. Grannarna börjar komma för att fira helg.

Jag har låtit Amanda jaga sopborsten ett varv och jag har dammat. Jag ska sätta på bakmaskiner om några timmar så den kan knåda vår pizza deg för kvällens middag. Tomatsås finns färdigt och vi har goda pålägg till den. Det som maken har med sig är lite mozzarella. Den är så god att ha på pizzan.

Jag fortsätter med Aylas äventyr. Jag har hunnit till sista boken, men hinner inte lyssna den färdigt idag. Boken är nästan 35 timmar lång. Det gör inget, tid har jag ju gott om. Jag lyssnar då maken gör annat i helgen. Tittar på sport, som jag inte är road av till exempel.

Ha en trevlig fortsättning på fredagen!

Kaffe-fredag /Julia

8 kommentarer:

  1. Igår hade vi jamarns fint väder här , men idag har det varit mulet precis HELA dagen.
    Hoppas på solsken till helgen igen :)
    Här blev det köttfärsröra med vitkål och champinkoner och potatismos tll middag idag.

    Trevlig fredags kväll på er !

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Er middag lät jättegott, synd att maken inte gillar vitkål. Det som ärsååå gott :(

      Radera
  2. Kul med lite liv och rörelse på området så länge det är de som ska vara där.
    Mozzarella är gott på pizza säger matte och även på annat.
    Hos oss var det dimmigt i morse och sen blev träden vita och fulla med rimfrost, vackert.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är gott som de är också.
      Rimfrost på träden är så vackert!!!

      Radera
  3. Hemlagad pizza är perfekt som fredagsmiddag. Antar att Amanda också får smaka valda bitar?

    SvaraRadera
  4. Ja, så skönt med helg. Här är vi alla lediga denna helgen så vi är glada för det. Annat blir det nästa helg, men dit är det ju en vecka kvar :)
    Leka med sopborsten har jag också gjort, hihi. Speciellt när matte är i farten :D
    Trevlig helg

    SvaraRadera