Väderprognos för 5 dagar

tisdag 3 februari 2015

Vitt, vitt och ännu mera vitt!

 

tuesdaycat

Nu har vi så mycket snö att jag inte kommer ut ens om jag skulle vilja Fryser! Vi har säkert ett par dm vid det här laget.

PICT1631

Här får ni ett par bilder på min vackra utsikt från gavelfönstret bakom datorn. Vitt, vitt överallt vitt…

PICT1632

Vår lilla vovve är nästan helt begravd av det vita läbbiga! Ni kan se lite av hans svarta huvud framför vår stora gran. Det syns verkligen inte mycket av honom nu.

Nu till nåt trevligare. Jag sände iväg en reklamation igår via mail om några jättesnygga och billiga smycken jag har köpt och de har redan svarat på den. Jag kommer att få mera instruktioner hur jag sänder varorna tillbaka och hur vi löser pengafrågan. De var jättetrevliga i sitt första svar! I ett av fallen vill jag bara ha det jag beställde, det vill säga ringarna i rätt storlek och gärna i obruten förpackning, med storlekssigillet kvar. Inte lösa i en skrynklig liten redan bruten påse

PICT1630

som de kom i och var alldeles för stora. Jag såg redan med blotta ögat att storleken inte stämde. (Maken har ett fiffigt mätinstrument för att kunna mäta ringarnas diameter exakt med och det gjorde vi. De var minst en storlek större än den beställda!) Bilden ovan har de fått bifogat till min reklamation. I det andra fallet vill jag byta till en annan ring och den jag vill byta till, kostar inte lika mycket som den köpta. Enklast enligt mig är att jag får ha dessa pengar tillbaka eller tillgodo att använda vid nästa köp. De fem andra sakerna, som jag också beställde, är jag jättenöjd med. Hoppas att mottagaren av ett av dem också blir nöjd över den överraskning som lär dyka upp i veckan.

För fler köp lär det bli. De har allt möjligt mellan himmel och jord. Fiffiga köksprylar, roliga leksaker och annat till våra fyrbenta vänner, massor med dator- och mobil- tillbehör och mycket, mycket mer!

Även mode, smink, skor, väskor, underkläder för båda dam herr  och leksaker både stora och små barn på deras “syster-sida”. Se själva om ni vill. Länk finns här till smycken och elektronikprylar med mera och här till mode och sånt.

Där finns massor att titta på och man kan spara sina favoriter till senare om man skapar ett gratiskonto. De har mycket som även finns här, men är mycket billigare än hemma.  Det allra bästa med dem är att de har gratis frakt på sina saker och otroligt snabbleverans, det mesta skickas inom 24 timmar! Sakerna som jag hade beställt var här på bara lite drygt en vecka!!! Jag hade tur, tror jag, för jag behövde inte betala nån tull och skatt på varorna som jag beställde. Jag har fått betala avgifter på en del saker som jag hade köpt utomlands förut minns jag.

Nu är det bara att önska er en fortsatt trevlig tisdag!

good_afternoon_04 /Julia

13 kommentarer:

  1. Hej vännen! Oj vad ni har fått mycket snö. Här har det bara kommit lite än så länge.
    Lillplutten tittar bara på snön när den kommer och fnyser åt den o går in i sin igloo o somnar om igen.
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amanda gör likadant. Hon har hittat en ny mysig sovplats. Under skrivaren, den står på ett litet sängbord med ben på bordet. Där är det varmt från elementet under fönstret OCH hon kan titta ut på pippisanra när dom äter!

      Radera
  2. Vad skönt att det gick bra med reklammationen!
    Nu räcker det med snö tycker matte, det har snöat här sen i fredags men nu verkar det börja avta.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Det verkar som om det kommer att lösa sig bra med det du ska sända tillbaka och det är tur, kan ibland vara lite problem. Hoppas det blir lika smidigt som det verkar bli.
    Ni har ju massor av snö och hade vi inte vetat att er lilla hund var hade vi verkligen fått leta efter den. Har snöat till och från hela dagen hos oss men bara lite flingor som singlat ner.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de verkar vara jättetrevliga!
      Det är uppåt 3 dm nu... Säg åt Aamor att han kan få alltihop!!! ;-)

      Radera
  4. Det är smidigt när det går enkelt, eller i alla fall till synes enkelt att få bytt eller skickat tillbaka varor. Matte brukar med handla en del på nätet och självklart vill man då ha en smidig service vid eventuella fel :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst. Hur ett företag behandlar sina reklamationer berättar en hel del om företaget och hur det tar ansvar för sina varor och hur de behandlar sina kunder.
      För VEM rekomenderar ett ställe som behandlar sina kunder illa??? Inte jag i alla fall, jag varnar mina vänner för dem istället!!!
      Och ett dåligt rykte sprider sig fortare än vissa företagare inser!

      Radera
  5. Alltid roligt när man blir trevligt och proffsigt bemött även när man inte beställer något - somliga är ju jättetrevliga tills något blir fel, då är det inte så kul längre...
    Verkar vara bra sajter, ska absolut ta en ordentlig titt på dem.
    Trist med all snö som hindrar dig från att komma ut, ska bli skönt när vintern är över för den här gången.
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. De sidorna behöver gott om tid *fniss*
      Jag längtar till våren...

      Radera
  6. Tack för din värmande kommentar :)
    Vi får nog dessvärre vänta tiden ut, till på måndag :(

    Oj så mycket snö ni har, ett riktigt vackert vinterlandskap :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det vackert, men förfärligt opraktiskt om man bor på vischan och sitter i rullstol!
      Lycka till!!!

      Radera
  7. Jisses med snö *tittar storögt*
    Här nere har vi väl en 1/2 cm :)
    Bra att dom var trevliga på kundtjänsten och hoppas att det löser sig med det du får till godo.

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera