Väderprognos för 5 dagar

onsdag 25 februari 2015

En härlig och solig onsdag!

 

wednesday_05

Visserligen har jag fortfarande ont i knäet, men efter en god natts sömn känns det ändå bättre! Solen skiner från en nästan klarblå himmel och vår termometer visar +8,0 grader på ett ställe och +5,8 på andra gaveln. Det verkar vara tämligen vindstilla också.

Idag har vi sett matte å vovve på sin promenad i solskenet för att se på förödelsen utanför oss.

PICT1650

Granen som ni ser till vänster om dem är inne på vår tomt, den bara fanns där en vår för många år sen och vi ville inte ta bort den när vi upptäckte den. Den är självsådd och inget vi har planterat. Det har blivit en stig runt den inne hos oss, för att folk kommer inte förbi utgrävningarna annars. Alla som ska förbi måste gå runt granen och vidare på alla andra tomter så långt som de har grävt nedåt.

Jag gör som alltid. Läser med öronen och busar med Amanda när hon känner för det. Dessutom spelar jag mahjong. Jag fattar inte varför det är så roligt att flytta små klossar i timmar, men det är verkligen ett underhållande spel och tidsfördriv.

Idag blir det pasta till middag, jag gör en enkel tomatsås kryddad med basilika till den. Då behöver jag inte stå så många minuter i taget. Det klarar jag säkert, dessutom är jag mest sugen på det! Lika bra att sätta igång Ler!

Vi önskar er alla en solig onsdag!

Onsdag 05 /Julia

12 kommentarer:

  1. Så skönt att knät redan känns bättre, det bådar ju gott inför helgen. Fick själv jätteont i höften i går och minns vagt att jag slog i något för ett tag sedan men inga detaljer. Konstigt att man kan glömma en sådan sak, det måste vara åldern :-)
    Tomatsås är så himla gott, tycker jag, det tröttnar man aldrig på!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland har man inte tid med ont, då man slår i. Sen vet man inte vad som hände ;-)
      Tomatsås kan man variera i det oändliga med lite fantasi

      Radera
  2. Hej vännen! Här lyser solen åxå men det är kallt kände jag när jag var i stan o kollade o jag passade på att mellanlanda på bibblan o låna 2 böcker en har jag nästan läst ut redan. Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att de är spinnande och du har orsak att gå tillbaka till biblan och låna fler :)

      Radera
  3. Visst är det skönt när man ser hur snön smälter bort!Hoppas du är bra i knäet till helgen så ni kan komma ut på lite bus.Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Wow, ni har nästan snöfritt ju, vad bra!
    Det hade varit synd att ta bort en liten granbebis som nu ville bo hos er, hihi!

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den VILLE verkligen bo hos oss och då fick den det. Den skuggar ju inga grannar, så ingen KAN lägga sig i heller! Den är jättefin nu, när den har fått växa till sig och är ca 3 meter hög.

      Radera
  5. Tänk att det går så snabbt att skada sig i hemmet. Tur att du verkar må bättre redan. Då är det nog på rätt väg med läkningen.

    SvaraRadera
  6. Visst är det roligt att spela mahjong, det gör jag också på olika spelsaiter,
    Det är nästan ett *gift*
    Hoppas du blir bra i ditt knä till helgen, så ni kommer iväg och handla lite :)

    Tass tass

    SvaraRadera