Väderprognos för 5 dagar

tisdag 17 februari 2015

Molnig tisdag!

 

måndagen är slut

Jag har sovit dåligt inatt och redan vid 4-tiden vaknade jag utan att kunna somna om. Amanda tyckte att det var jättebra att jag gick upp, Söta Fröken ville gärna ha tidig frukost när jag ändå var uppe.

Det fick hon innan jag klädde på mig och fixade till sängen. Nån egentlig bäddning blir det ju inte, jag bara slätar till allt och lägger på en fleecepläd för att skydda mina sängkläder emot eventuella olyckor.

Jag åt och sedan gjorde jag en bloggrunda hos kompisar. Dem som jag inte läste redan igår.

Utanför har det inte hänt nånting. Inte det endaste gubbe har vi sett och de gula sjoken ligger kvar. Jag vet inte om sjoken är på, det syns ju inte härifrån, men om de fortsätter i den här takten, lär det ta lååångt tid innan de blir färdiga! Vi får se om det händer nåt imorrn.

Jag har läst med öronen idag. Jag vill äntligen lyssna färdigt på Aylas äventyr. Jag hade ca 20 timmar kvar när jag började i morse. Jag hinner inte lyssna klart på boken idag trots att jag började tidigt.

Det känns verkligen att jag började min dag ovanligt tidigt, jag är trött, men ska försöka hålla ut till min vanliga kvällstid! Lite tidigare går jag nog och lägger mig ändå, jag ska läsa i sängen så länge jag orkar. Olästa böcker har jag ju gott om.

Amanda och jag har busat med två små musebusar. En vit och en grå, hon hade jätteroligt och busade på egen tass i min säng på slutet innan hon gick in i sin lilla igloo i fotänden för att sova. Självklart tog hon mössen med sig, för tänk om jag skulle ta dem Förvånad

Vi önskar er en fortsatt trevlig tisdag!

tuesday6 /Julia

8 kommentarer:

  1. De blir nog lagom klara med isoleringen till det är sommar, hihi!
    Det var ju i tidigaste laget att vakna men kan man inte sova mer så kan man inte.
    Är så gulligt att Amanda tar med sig leksakerna för vi tror inte att du ändå leker med dom utan henne men det är klart säkrast ändå att ta med dom, hihi!

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har sina egenheter på gama dar (hon har ju fyllt 13!), Söta Fröken!

      Radera
  2. Svårt att hålla sig vaken med en så tidig morgon, men det är ju lätt att rubba sina cirklar om man väl börjar.. Härligt med musebus! Själva gillar vi ju vita möss bäst! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amanda gillar vita också, men det går att leka med dom ljusgråa också ;-)

      Radera
  3. Jo, nog förstår vi om du är lite trötter som vaknade så tidigt :D Musebus är ju roligt, jag har också lekt med kattleksaker när matte varit kattvakt :D

    SvaraRadera
  4. Amanda borde komma hit och hälsa på. Vi har möss som ibland trippar i väggarna. Fast sen jag köpte några ultraljuds-grejor man sätter i stickkontakterna har mössvisiterna blivit få.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad säger er vovve om "ultraljuds-grejor"-na? Besväras han inte av ljudet?

      Radera