Väderprognos för 5 dagar

söndag 8 februari 2015

En strålande solig söndag!

 

996970_10152157688023573_1175769697_n

Vi har en strålande solig vinter söndag med knappt 2 minusgrader. Lite synd att det blåser. Den här dagen är som gjord för en skön vinterpromenad, trist nog så kan jag inte delta. Vår snötäcke (ca 15 cm) låter sig inte forceras med min elrullstol.

Nåja, maken fick en skönpromenad på vägen till bussen, då han åkte ifrån oss. Nu har vår vardag börjat igen.

Amanda ligger och sover, hon måste vila efter all bus i helgen. Det blir ju lite extra när husse är hos oss. Jag gör som alltid. läser och lyssnar på klassisk musik. Jag har gjort ännu en musiklista med en härlig blandning av mina favoriter. Bach, Beethoven, Mendelson och Mozart. Listan blev lite lång, för den tar ca 13 timmar att lyssna igenom, men det gör inget, tid har jag ju gott om.

Maken tyckte att jag skulle äta upp resterna av maten vi gjorde igår. Jag gjorde processen kort med den, jag blandade i det överblivna riset och såhär har jag två rejäla måltider av den. jättebra! Jag ska strax lägga en portion i mikron för att värma, jag är hungrig!

Ha en fortsatt härlig och förhoppningsvis solig söndag!

00011-1 /Julia

6 kommentarer:

  1. Vår snö är borta men det var kallt i morse och så blåser det rätt mycket, inget kul.
    Har söta fröken hållit på och busat med husse, hihi! Hon är nog glad när ni alla är samlade.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
  2. Strålande vackert idag! Härligt med extra bus men som jamat, trött blir man! Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Åh här nere var det mulet väder hela dagen :(
    Fast idag skiner solen igen :)
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera