Väderprognos för 5 dagar

lördag 7 februari 2015

Lördag med vintersport!

 

00080

Vi har. eller rättare sagt maken har, haft en vintersport lördag. Jag har njutit av ljuv musik av blandade kompositörer i öronen och en bra bok att läsa i surfplattan.

91s2zyAGAoL._SL1500_ 

Denna gång är det en köpt bok av en författarinna som jag har läst två böcker av tidigare och tyckte mycket om.. Den här är säkert lika bra som de två andra, Charlotte och Rosings (bifigur och plats i Jane Austens roman Pride & Prejudice). Det jag har hunnit läsa hittills är den lika underhållande, som de andra två!

Vi har ätit kycklingfilé med purjolök i en ostsås i ugnen. Denna rätt är en favorit. I originalreceptet ska det vara ädelost, men den bytte jag ut mot det absolut sista av julens vällagrade cheddarost. Maken avstår gärna ifrån mögelostar. Det är så skönt att göra en hel rätt i ugnen. Vi kokade potatis till maken och lite ris till mig och det blev verkligen lika gott som vanligt. Lite blev kvar som jag kommer att äta upp i veckan som kommer, om nu inte maken vill ha den till lunch imorrn. Det löser sig!

Nu ska ja fortsätta att läsa och maken tittar vidare på TV.

Vi önskar er alla en trevlig lördagskväll!

00066 /Julia

6 kommentarer:

  1. En annan form av kyckling hos er, hihi! Matte gillar ädelost om den inte är för skarp och i mat är det mums, själv låter jag gärna bli den men syrran kan äta sån om hon är sugen.
    Matte hittade en sida idag "readfreebooks", du vet säkert om den redan men om inte så var där lite att läsa.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, kyckling ÄR gott!!!
      Tack för tipset! Boktips är alltid välkomna ;-)!

      Radera
  2. Här sken också solen i lördags , men det blåste en massa sa matte.
    Matte jobbade HELA dagen och sen var hon och en kompis på rymmen halva natten *suck*

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera