Väderprognos för 5 dagar

torsdag 12 februari 2015

En lat torsdag!

 

peterplys013[4]

Idag hade vi verkligen en riktigt lat torsdag! Jag har suttit och surfat medan jag lyssnade på min bok.

Och ni kan se själva vad

PICT1634

Söta Fröken ägnade sin dag åt!

PICT1635

Hon har sovit på många ställen idag, men till slut valde hon sin älskade igloo i fotänden i min säng. Där sover hon ofta. Speciellt på natten efter att jag har släkt läslampan. Nu en härlig solig bild från igår.

PICT1633

Idag är det mulet och vi har +3,2 grader ute. Som ni kan se syns det allt mer av vår lilla vovve. Idag syns han lite mer. Jag vill ha stora gröna gluggar i gräsmattan och grusgångarna rena från snön. Jag undrar lite hur de kommer att bli efter att traktorn har kört där många gånger fram och tillbaka.

Nu ska jag återgå till min bok, men först ge Amanda hennes middag.

Ha en trevlig torsdag!

beary_happy_thursday_yellow_teddy_bear /Julia

8 kommentarer:

  1. Härlig vinterbild! Förstår ju att Amanda gillar att ligga o mysa i Lata dagar skulle jag behöva just nu, är mycket på jobbet att ta tag i. Må så gott kramar från oss i norr / Gunilla.

    SvaraRadera
  2. Gott att ta det lugnt och gör precis som man vill.
    Mysigt att kunna krypa in i en skön säng för sötisen!
    Snön har verkligen krympt ihop för nu syns er hund och på kortet nån dag innan anade man ju bara den.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
  3. Igår var det underbart ute. I dag gjorde du och katten rätt i att stanna inne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amanda har fri tillgång till sin rastgård, där hon är trygg för allt och alla, men inte ens dit ville hon gå idag :)

      Radera
  4. Ja, visst var det ett kanonväder igår. Idag med egentligen om man bortser från att det blåst så mycket förstås. Låter skönt med en lugn dag :D

    SvaraRadera