Väderprognos för 5 dagar

tisdag 24 februari 2015

Trist tisdag!

 

tuesdaycat

Jag var klantig igår kväll och slog vänster knä i dörrposten på min väg ut ur badrummet. Jag kommer ju inte in dit med rullstolen, så jag måste gå några steg för att ta mig in dit. Det var på vägen ut jag stod för nära och slog i med full kraft. Tur att rullstolen var så nära.

Den första smärtan klingade av rätt snabbt, men gissa om jag har ont idag. Att stå några längre stunder än det som är absolut nödvändigt är uteslutet. Jag är inte svullen, men det gör ont att bara räta ut benet för att inte tala om att stödja på det.

Jag hade tänk att fixa pasta till lunch, men det får bli ett par varma mackor i mikron istället. Visserligen blir de godare i ugnen, men mikron får duga idag. Jag har rökt skinka att lägga på under osten och pyttelite senap för smakens skull och jag rostar brödet först. Jag hoppas att de blir lite knapriga då. Ja, ja… Jag lär väl se. Thé finns i termosen färdigt.

Vädret är grått, vi har +4,3 grader och och det blåser lite idag också. Det mesta av snön har försvunnit och det tycker jag är bra. Vi kan kanske åka ut en sväng och handla på lördag. Det beror på vädret helt och hållet. Kommer det inte nån mer snö går det bra. vi började på en lista redan i helgen som gick. Vi behöver få hem en del skrymmande och tunga saker. Papper och kattsand är bra två av dem.

Vi tar det lugnt. Amanda ligger och sover i min säng. Gubbarna jobbar på, skönt att de inte låter så mycket idag. De har burit isoleringsmaterial till sin senaste grop. De hinner nog fram till oss med så småningom. Bra att de inte har grävt precis utanför oss och då menar jag vår lilla tvärgata. Den något större grusgången är ju uppgrävd och de som ska förbi måste gå på vår tomt för att komma förbi.

Matte och vovve får gå åt annat håll på sina promenader, men jag ser dom när de går på bilvägen bakom det gråa huset några gånger på dan.

Ha en fortsatt trevlig tisdag!

Kisse i kannan /Julia

6 kommentarer:

  1. Aj! Vad jobbigt med knäet! Hoppas att det ger med sig fort! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Det kan verkligen göra ont när man slår i sitt knä så och det tar sin lilla tid innan det släpper och det är jobbigt nog utan att ha de besvären som du redan har. Hoppas det försvinner snabbt.
    Kan bli en hel del saker man behöver handla lite då och då så hoppas ni kan ta er iväg.

    Kramizar & Nospussar (några extra på ditt onda knä)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte hjälpte det att slå i knäet, precis :/
      Vi hoppas på att det milda vädret håller i.

      Radera
  3. Aj, det som gör så himla ont att slå sig på det viset. Matte råkade backa in i sängramen ,hur nu det gick till. Men nu så här några dagar efter har hon i alla fall ett rejält blåmärke. Hoppas din smärta försvinner snarast.
    Varma mackor i micron fungerar alldeles utmärkt :) Gott!
    Visst är det skönt att snön nästan är helt borta...igen. Nu får vi väl ändå hoppas det är vår på ingång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det bara händer att man gör sig illa, tyvärr.
      Jodå, mackorna blev jättegoda, men de blir krispigare i ugnen :)
      Ja tack, längtar efter våren vi med!

      Radera