Väderprognos för 5 dagar

onsdag 18 februari 2015

Det har inte hänt nåt idag heller!

 

wednesday_05

Jag gick och la mig tidigt igår. Låg och lyssnade på bok en stund medan jag spelade lite mahjong på surfplattan. Nåja jag försökte, men Amanda hade andra idéer. Hon ville inte lägga sig till rätta alls. Så jag gav upp rätt så snabbt och släkte för gosa kan vi även i mörker. Jag vaknade till vid 3-tiden, besökte badrummet och la mig sen och somnade om. Jag har nog sovit 9-10 timmar inatt. Härligt! Jag vaknade pigg och glad.

Söta Fröken var jättehungrig, jag fick knappt gå på toa. Fast de få minuterna fick hon faktiskt vänta på. Sen fick hon mat innan jag gjorde nåt annat. Så småningom blev det både bäddat, jag klädde på mig och fixade frukost till mig också.

Solen har vi sett i knappa 3 minuter idag, annars har det varit mulet hela dagen, tyvärr. Temperaturen har varit 3-4 plusgrader under dagen och snön minskar sakteligen. Inte fort nog, om ni frågar mig. Det vore kul med en tur till affären, men det lär dröja lite till. Maken får tyvärr släpa på det som vi absolut behöver. Frukt och bröd som vanligt, men jag behöver torrmjölk och några burkar mat till Amanda också. Nåt mer kan tillkomma, beroende vad maken vill ha till middag på lördag. Lite mat finns ju i frysen.

Ska dom fortsätta med isoleringen i den här takten lär det ta lååångt tid, för det hände absolut inget idag heller. Visserligen såg jag en gubbe vid sjoken, men han gluttade bara lite och gick sin väg. Jag lär väl få se när de återkommer och börjar jobba. De måste ju gräva sig ner till ledningarna och det lilla jag kan se av vägen innan oss till vänster händer det inget åt det hållet heller.

Ha en trevlig eftermiddag och kväll!

993wednesday13 /Julia

10 kommentarer:

  1. Skönt att du fick sova gott.
    Inte lätt att vara en liten hungrig katt men matte måste ju få gå på toa innan, hihi!

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du kunde sova ordentligt. Vi får hoppas att det händer lite mer utanför fönstret imorgon, både med snön och jobbet utanför! Lite gos kan man ju aldrig tacka nej till! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppss också att det händer lite mer imorrn :)
      Gos är viktigt för oss båda!!!

      Radera
  3. Ja, snart är det helg igen. Här är matte dessutom ledig tre dagar, väldigt skönt tycker vi alla. Även om husse behöver jobba lite. De där ute hos er verkar alltså inte jobba alls för tillfället, hoppas de kommer igång snart igen så inte arbetet bara stannar upp.
    Skönt att ha fått sovit så gott :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteskönt att få sova ordentligt!
      Vi lär väl se om det händer nåt imorrn :)

      Radera
  4. Visst är det härligt när man sover riktigt gott och vaknar pigg och glad! Det är kallt och grått här i Skåne också, vi längtar till februari är över och hoppas att mars ska bli åtminstone lite bättre. Hoppas arbetet kommer i gång igen snart!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Februari är min värsta månad tillsammans med november, men nu är det inte så mycket kvar av den ;-)

      Radera
  5. Häärligt när man kan sova riktigt riktigt länge :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera