Väderprognos för 5 dagar

måndag 23 februari 2015

En blåsig måndag!

 

6

Det blåser som 17 idag. Till och med småfåglarna har bekymmer med att landa rätt när de ska äta av talgbollar och ur foderautomaten.

Gubbarna jobbar vidare några hus till vänster om oss. Exakt vad de gör ser jag inte men jag hör oväsen från det hållet, så nåt gör dom. Det ska bli kul när de hinner enda fram till oss. Jag förstår i och för sig inte varför de grävde här utanför om de jobbar på annat håll, men jag vet ju inte hur deras jobb ska gå till. Fast för mig verkar det lite ologiskt att gräva på ett ställe för sen gräva på ett annat och jobba där. Nåja, de vet förhoppningsvis vad de gör!

Här hemma händer det inte mycket. Jag busar med Amanda när hon vill, annars lyssnar jag på bok och spelar mahjong. Min nyaste sysselsättning. Det var så länge sen jag spelade och återupptäckte appen i surfplattan i fredags, så nu är det jag leker med om Amanda gör annat = sover, äter eller busar på egen tass.

Ha en fortsatt trevlig dag, trots att det är måndag!

monday2 /Julia

10 kommentarer:

  1. Ingen blåst här nere idag , men snöslask idag igen *suck*
    Matte är ledig idag , så vi har haft sovmorgon :)
    Hon har även varit och handlat så att vi klarar oss minst en vecka !
    Dom håller på att bygga om på "vårat" Maxi , så det tar längre tid att handla just nu. Men det gör inget säger matte för dom har en massa fyndlådor med bra priser på allt från handkräm till spelkort med katter på :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är både jobbigt och roligt när favoritaffären bygger om. Man kan hitta många kuliga saker som man inte ens letade efter *fniss*

      Radera
  2. Vi får hoppas att de som jobbar utanför huset vet vad de sysslar med. Det är alltid lite oroligt när de håller på för rätt som det är gräver de av nån ledning. Hoppas så inte sker hos dig. Det hände nyligen hos mig.

    SvaraRadera
  3. Snart borde de väl vara framme hos er? Riktigt måndagsväder idag, grått och trist och besvärligt. Mys är ju alltid rätt tycker vi.Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Men visst är Mahjong roligt? Jag köpte en ny laptop ganska nyligen och där ligger också en sådan app, så nu är även jag fast på nytt :)
    Här asfalterade dom om förra sommaren för att en vecka senare öppna upp marken igen för att fortsätta dra rören som de höll på att dra en bit längre bort. Sedan fick dom asfaltera igen det de stökat till. Så ibland vet nog inte ens dom hur dom jobbar skulle jag tro ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är dom jättekorkade och gör först och tänker sen.
      HUR mycket dyrare blev jobbet efter att ha asfalterat 2 gånger bryr dom sig inte om.
      Det som retar mig mest är ju att det är VI som betalar genom skatten. De pengarna hade kunnat användas bättre!!!
      Mahjong är jättekul och myckett vanebildande ;-)

      Radera
  5. Måndags mys med majong låter inte så dumt
    Amsmda får ju liyr skoj oxå
    Här blåser det och regnar, minusgrader och sen plus vad har vi för vinter egentligen? Kramiz Gunilla.

    SvaraRadera
  6. Nu blev matte också sugen på mahjong, det var länge sen hon spelade.
    Hon säger att det blåste isbjörnar ute idag, men inte såg jag några genom fönstret.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera