Väderprognos för 5 dagar

lördag 1 november 2014

En grå lördag!

 

saturday_01

Vi har haft en mulen och grå lördag. Dagens utflykt gick fram och tillbaka till brevlådan och den promenaden fick maken göra ensam. Det är inte klokt hur mycket reklam det samlas under en vecka. Det är nästan man missar de få brev som ligger bland skräpet. Jag har meddelat alla allt eftersom att jag fortfarande vill ha all min post till stan, men det verkar lönlöst. Jag har inte berättat för de olika företagen att jag har bytt adress, men de flesta har fått uppgifterna automatiskt från folkbokföringen tydligen.

Jag har faktiskt funderat på att fixa “eftersändning” av min post tillbaka till stan för alla dom som inte accepterat att jag har ringt och sagt till. Vissa saker bör ju inte ligga i en olåst brevlåda i en vecka. Jag har ju ingen möjlighet att tömma brevlådan under veckorna själv.

Det är just därför jag beställer vissa saker i makens namn. Vissa skickar bara beställda varor till folkbokföringsadressen. Egentligen är det rätt bra och säkrare, det var inget jag reflekterade över innan jag flyttade officiellt. Nåja, jag får fundera hur jag ska göra. I vems namn grejerna är beställda spelar ju ingen roll egentligen.

Amanda var MISSnöjd med husse ett tag på eftermiddan. Han plockade fram snabeldraken och rastade den ett varv runt huset och det var inte populärt alls. Hon har tur för det mesta av städningen sker med sopborste och svabb.

Snabeldraken jobbar inte ofta hos oss, men idag tog maken de två elementen som inte har varit på tidigare. Det är säkrast att de inte utgör nån brandrisk på grund av gammal damm i dem. Jag vägrade att knäppa på dem innan maken dammsög dem. Det blev en extra filt för honom i sovrummet, men nu är det lika varmt där inne som i resten av huset. I badrummet har vi bara provat att den fungerar också. Där inne är det lilla fönstret öppet fortfarande lite grann.

Hoppas att några av er har haft en solig lördag!

beary_happy_saturday_teddy_bear /Julia

6 kommentarer:

  1. Inte alls bra att ha post i en olåst låda för länge, kan ju försvinna lätt.
    Skönt att ni säkert kan slå på elementen igen och slipper frysa för det är inte så skönt.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är ju just därför jag inte vill ha min post hit.
      Nu är det varmt och mysigt överallt.

      Radera
  2. Här har det regnat hela dagen, men nu på kvällen lagom tills matte skulle till kyrkogården slutade det. Men det blåser ordentligt så tyvärr hade många ljus på kyrkogården slocknat. Men det är otroligt vackert där en sån här helg.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Fy så dåligt att dom du kontaktat inte ändrar din adress !!
    Förstår att du inte vill ha en massa brev liggandes en hel vecka i lådan !
    Här var det först sol och sen molnigt i lördags.

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har sina "rutiner". OK, då får jag ta det, vare sig jag vill eller inte...

      Radera