Väderprognos för 5 dagar

måndag 17 november 2014

Vilket jobb, men nu är det klart i alla fall…

 

3monday47

Som jag skrev igår, satt jag större delen av lördagseftermiddagen med att föra över bilder till http://foto.ica.se/ för att kunna göra våra fickkalendrar för 2015.

Jag satt en bra stund igår kväll och fixade ihop min väggkalender och började lite på makens. Jag visste ju inte hur jag skulle göra, men det visade sig idag att jag kunde “kopiera” hans och byta några bilder om jag ville. Klart att jag bytte framsidan och några bilder till. Han har mer av mig i sin och jag har fler bilder av honom i min.

Så nu är de äntligen klara. De kostade mindre än om vi skulle ha köpt helt vanliga i handeln tror och hoppas jag. (Visserligen hade jag fått ett kanonerbjudande och fick en väggkalender i A4-format gratis, tack vare att jag öppnade ett konto och ett annat för att köpa “krediter” för de antal fickkalendrar jag ville ha. Jag köpte 2 krediter för tillsammans 179:-, som de två fickkalendrarna kostade, det vill säga 89,50 per kalender. Ordinarie priset är från 149:- per kalender!).

Idag när jag skickade iväg beställningen fick jag betala postens avgifter och de var inte billiga! Jag fick lägga ut ytterligare 128:- för att få hem mitt alster. Alltså har tre kalendrar kostat oss sammanlagt drygt 300:-. SUCK…

Nåja nu kommer de förhoppningsvis innan nyår och de är bara våra med våra bilder. Unika helt enkelt! Jag glömde att kontrollera hur långt tid de behöver för att tillverka dom. Posten behövde i alla fall 3-5 dagar på sig.

Amanda avbröt mitt egentligen rätt så tråkiga jobb med diverse leksaker, nej inte masken, som hon ville att jag skulle kasta iväg och självklart lekte vi när hon ville.

Jag undrar om jag kommer att göra om allt jobb för 2016 också. Är lite tveksam, men vem vet. Det kan ju vara en rätt så kul Julklapp till någon som man kan få bra bilder av. För ingen är intresserad av våra privata bilder direkt. Jag hade nån i tankarna för väggkalendern, med de bilder jag hade i datorn dög inte. De var av “tveksam” kvalitet blev jag upplyst om. (Man får kontrollera sitt alster innan beställning, där dom “säger” sitt om bildkvalitén med olika glada och ledsna smileys till varje bild, Skrattar Ler Ledsen och så vidare.)

Jag hade en bild på maken, som i mitt tycke är jättebra, som var tveksam, men den tvingade jag igenom ändå. Det är ju jag som ska ha den och det är inte kul att ge bort nåt som inte blir perfekt. Jag får se hur dessa blir, speciellt den “tveksamma” bilden.

Så här efteråt var det trots all rätt kul, men lite frustrerande medan jag höll på. Det borde finnas ett enklare sätt att föra över bilderna. Jag är inte bra på att “frisera” bilder heller. Blir lite avis på Duis och Decos matte, liksom på Kjelle Bus matte som gör så fina bilder av sina (p)älsklingar. Äsch, jag lär mig kanske, men inte just nu. Nu har jag fått nog av bilder för ett tag.

Ha en fortsatt trevlig måndag!

happy_monday_im_trying_to_be_positive /Julia

8 kommentarer:

  1. Nu har inte min matte just beställt därifrån men likväl från ett annat där även hennes bilder, de flesta hon valde, var av tveksam kvalitet. Hur hög upplösning krävdes undrade hon och bestämde sig för att skicka iväg beställningen ändå. Kalendern skulle ändå stanna inom husets fyra väggar.
    När kalendern kom hade matte glömt vilka bilder som var av tveksam kvalitet och vilka var bra... inte kunde hon se skillnad heller. Hoppas det blir så med er kalender också :) att alla bilder blir bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det den allra första bilden på maken som är tveksam, så jag lär inte glömma bort jus det ;-)
      Hoppas att de blir fina i alla fall.

      Radera
  2. Det var ett saftigt pris från posten.
    Ändå kul med helt unik kalender som ni själv gjort.

    Kramizar & Nospussar.

    SvaraRadera
  3. Men vad ni ska njuta av era kalendrar! Roligt även om det blev dyrt! Matte fuskar ju med våra bilder och använder en massa konstiga appar och en del blir mest konstiga tycker vi! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilderna på er är jättefina!
      Jo, vi kommer säkert tycka om våra specialare :)

      Radera
  4. Vad trist att portot kostar nästan lika mycket som kalendrarna.
    Spinnande att se om det blir nån synbar skillnad på kvaliten på de olika bilderna
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det dyrt, men jag vet ju inte...
      Ja det ska bli kul om det alls syns nån skillnad :)

      Radera