Väderprognos för 5 dagar

tisdag 18 november 2014

Grått och trist!

 

11

Idag har vi inte gjort många knop. Det är grått och trist ute, vår termometer har masat sig upp till 5,6 grader. Jag har suttit och läst:

711GnhIOSFL._SL1200_

Jag tänker läsa romanerna i den ordning hon skrev dem. Jag har visserligen läst dem alla, flera gånger, men det var den jag blev sugen på. Det är en “tjockis” och lär räcka hela veckan. Jag kan ju alltid ta en paus med en annan bok om jag känner för det. Kindle kommer ihåg hur långt jag har kommit i boken även om jag tar en annan bok för ett tag. Den kan hålla reda på mycket! Till och med om jag läser nån bok på nån annan manick. Jag kan byta från datorn till surfplatan eller mobilen och tvärt om. Tar jag upp en påbörjad bok talar Kindle om hur långt jag har hunnit i boken oavsett var jag läser den.

Det är lite läskigt egentligen. Jag kan känna mig lite övervakad. Det hände senast igår, då jag tog upp surfplattan i sängen för att läsa en avbruten berättelse på PDF-fil som finns på ett minneskort i plattan, då påstod den att jag läste den på ett annat ställe och hade hunnit si eller så långt. Har verkligen alla mina apparater en hemlig pakt? Jag har ingen nätverk och använder inte Bluetooth till något av mina läs pryttlar. Hur kan dom då veta hur långt jag har kommit? Att Kindle har nån sorts koll via nätet vet jag ju, men jag trodde inte att egna PDF-filer på minneskort kunde “kontakta” varandra.

Nåja, jag tänker inte fundera mer på detta. Jag läser just nu boken i datorn och kan fortsätta att läsa i surfplattan och hamna på rätt sida när jag har gått och lagt mig.

Amanda har haft sin katt-fnatts-race, hon var helvild och for längst väggar och möbler. Temat för dagen verkade vara inte nudda golvet, men när hon skulle igenom luckan till sovrummet var hon tvungen att hoppa ner från diskbänken. Just nu ligger hon och sover. Hon samlar säkert krafter till kvällsbuset, KnasFian Blinkar!

Ha en fortsatt trevlig tisdag!

beary_happy_tuesday_pink_teddy_bear /Julia

12 kommentarer:

  1. Vilket sällskap det är med bra böcker. Har man sen en trevlig katt också så klarar man sig långt.

    SvaraRadera
  2. Visst är det lite obehagligt med all information som sänds ut och som man inte har koll på.
    Kattfnattsrace är skojsigt! :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite läskigt är det allt...
      Ni har säkert kuligare, ni kan ju vara tre i racet ;-)

      Radera
  3. Roligt med kattfnattsrace! Kan pigga upp den gråaste dag! nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Hihi, inte nudda golv kan absolut vara roligt :D Jag brukar dock föredra att rejsa på golvet och liksom glida över vardagsrumsgolvet. Där glider man fram bra. Att golvet är lite repigt är nog inte på grund av mig, hihi.
    Trevlig läsning önskar vi matten din :D

    SvaraRadera
  5. Det är lite läskigt det där. Okej med de ställen som "samarbetar" för det gör mattes iBooks, hon kan skifta mellan paddan och mobilen.
    Kul att busa !

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. iBooks fungerar nog precis som Kindle. Det är märkligare med PDF-filerna. De finns ju på minneskort!!!

      Radera
  6. Sutfpöattor är bra på alla vis ändå. Racet kul för hund som katt. Må så gott min vän
    Gunilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar min skarpt! Den var min räddning från tristessen på sjukhus och korttidshem i somras.

      Radera