Väderprognos för 5 dagar

onsdag 2 maj 2012

Sommar, redan???

 

bildCAWIDXSH

Vilket väder vi har! Termometern visar 21,3 grader i skuggan! Otroligt nästan. En fin extra dag för maken att vara ledig på.

Vi har varit på biblioteket och på vårdcentralen. Medan jag var på biblan, gick maken en runda med kameran. Det var många som var ute och njöt av solen!

Kyrkan

PICT0674

Det blivande biblioteket från framsidan

PICT0678

och från baksidan

PICT0680

de flyttar dit nån gång i höst och får mycket större lokaler!

Det är längst gatan med den rödgula huset till höger som den nya Zooaffären finns.

På vägen till vårdcentralen och doktorn, njöt vi av en glass i solen.

Färdtjänsten höll tiderna både till och ifrån. Han kom till och med några minuter för tidigt på hemvägen. Vi var klara, så det gjorde inget och det var en förare som jag har åkt med flera gånger och han är alltid lika trevlig!

Min doktor var mycket nöjd med provsvaren. Jag mår toppen enligt henne också, inga mediciner behöver ändras, jag tar dem som jag har, som vanligt. Jag har i och för sig fått nya värktabletter att ta vid behov, hon vet ju hur försiktig jag är med dem, men jag ska inte ha ont i onödan har hon sagt. Jag väger lika mycket som sist, så det var också bra. Det kändes skönt att få allt bekräftat. Visst känner jag att jag mår ok, men det är bra att även min läkare tycker det.

Ni får ha en riktigt trevlig eftermiddag!

261/Julia

18 kommentarer:

  1. Man blir alldeles yr i mössan av all plötslig värme. Tyvärr verkar den inte hålla i sig så länge, men vi får passa på att njuta när vi kan.

    SvaraRadera
  2. Glädjande att man mår lika bra enligt läkaren som man känner sig, hihi! Såna svar vill man alltid ha.
    Vi har också haft en superhärlig dag.
    Det blir att snyggt bibliotek.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag det har varit! Skönt att allt är bra med dig! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Här har det oxå varit rena rama sommarvärmen idag :)
    Det är visst modernt med mycket glas på bibliotek nuförtiden ?!
    Är en massa glasväggar på det vi har i stan också.
    Härligt att färdtjänsten var i tid på båda hållen idag !
    Min matte o husse käkade sin första glass ute i måndags.
    Skönt att läkaren var nöjd med dina provsvar :)

    SvaraRadera
  5. Färdtjänst i tid ? *trillar baklänges* *ler*
    SKönt att få bekräftelse.
    Du TACK!!! fÖR fint paket!
    Det tar ju så lång tid för mig att komma iväg till biblan, så den har nog legat där ett tag.
    Men jag får ju inte bära än och då måste jag ha hjälp.
    Men blev så himla glad. Så gulligt av dig.
    Kram och imorrn kommer ett litet inlägg. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Började nästan undra vart brevet tog vägen *fniss*

      Radera
    2. Ja, när jag väl fick hem det och öppnade det, så tänkte jag så. *ler*
      Fick ju inte tummen ur igår att skriva coh tacka. Fattade dessutom inte va det var.
      Jag har ju shoppingstop liksom. *fniss*

      Radera
    3. Vilken tur att du inte behövde shoppa då! *fniss*

      Radera
  6. Dagen har verkligen bjudit på ett underbart väder :-)
    Va skönt att allt såg fint ut även i läkarens tycke. Skönt att få sånt bekräftat. Skönt dessutom att färdtjänst höll tiderna. Låter som en toppendag!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Så roligt att vädret emellanåt är på er sida vid utflykterna. ;) Alltid trevligt med glada besked hos doktorn. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. Det här känns som en mycket bra illustration till uttrycket "Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne" :-) Grattis till de fina beskeden hos doktorn!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera