Väderprognos för 5 dagar

lördag 13 september 2014

Vi har en molnig men varm lördag!

 

00080

Vi har äntligen gjort slag i saken och jag har beställt två par mjukisbyxor till maken på nätet. Han avskyr att köpa kläder, men han behövde verkligen nån nytt att ha på sig här ute på vischan. Det vill säga nåt mysigare än jeans! Det blev ett par gråa och ett par blå. De kommer förmodligen i nästa vecka.

Jag hade fått mitt beställda lilla datorbord att ha i sängen, som maken tog med sig. Toppen, för nu kan jag läsa hur länge jag vill utan att händerna säger ifrån. Bild kommer vid ett annat tillfälle. Jag får inte bädda min säng för Söta Fröken idag, så ingen bild just nu. Jag gillar inte att visa upp en helt obäddad säng!

Jag har plockat åt mig två gratis böcker från Amazon.com under dagens rundvandring på deras gratissidor, bilderna är länkar till dem båda on nån är intresserad.

51qwm6q2SlL

Armed with the belief that simply loving animals would be enough to see her through high school, college, and eventually into veterinary medicine, Phoenix is in for some rude surprises as she navigates her way toward a career working with animals in "The Early Years," the first installment of her VET TECH TALES series.
From the dying finch found miraculously "resurrected" in a pet store to the diabetic poodle that gives its elderly owner a purpose in life to an embarrassing incident with a coyote, these engaging true tales reinforce how the animals we meet teach us the greatest lessons about what it means to be human.
A charming coming-of-age story for anyone who's ever had a dream or a pet.

91OPVy5GwzL._SL1500_

NOTICE: In remembrance of 9/11 and the brave men and women who risked their lives, I've made my military romance novella, For Liberty, free from 9/11 thru 9/14. As you enjoy this free read, please be sure to never forget the fallen and how our nation has pulled together to defend our freedom. (Feel free to share with others.)
While deployed overseas, his mission classified, the heartfelt letters Maximus writes are the only bits of communication Liberty receives during the year he is away. Her memories of him, along with a box full of letters, become her most prized possessions—that and the life growing inside her.
It’s not until communication stops, and the scheduled return of her Army hero comes and goes, that Libby begins to freak out. Her worry for his welfare, along with concern over her current situation, wreaks havoc on her once-solid nerves.
While she’s waiting for his return with bated breath, she clings to hope and remembers the words he once wrote: “A soldier doesn't fight because he hates what is in front of him. A soldier fights because he loves what he left behind.” The infamous quote is a constant reminder of why he chooses to fight: For Liberty.

Jag tror att båda två är läsvärda. De fick bra kritik från läsarna i alla fall, så jag ger dem en chans.

Vi har inte gjort många knop idag annat än jag har varit på jakt efter byxorna till maken på nätet. Han har suttit och läst under tiden och överlät letandet åt mig. Jag vet att han själv inte skulle ha gjort nåt, så det var lika bra att jag letade. Han fick godkänna mina val dock (= vilket innebar att han kastade ett öga på skärmen och sa bara: bra pris (149:- per styck på rea) ta dom!).

Ibland undrar jag vad han skulle ha på sig om inte jag köpte kläder åt honom… Jag har väl skämt bort honom under årens lopp. Jeans köper han hos Dressman två eller tre i taget, för att “spara tid”. Nåja, jag är lika ovillig att gå i klädbutiker som han. Jag handlar mina kläder också oftast på nätet. Jag kan gå in på H&M eller Lindex när de har rea nån gång i vårt köpcentrum, men det blir inte så mycket mer.

Vi kommer inte göra så mycket mer än att läsa, lyssna på musik och eventuellt titta på TV. Jag är rätt så trött på allt val-tjat. Mycket av snacket bedrivs på sandlådenivå tycker jag.

Gå och rösta! Vad ni röstar på är er ensak,  men att avge sin röst är en skyldighet tycker jag, även om den är blank.

Sen ser vi resultatet när vallokalerna har stängt på söndag kväll! Min, och många andras, förhoppning är ju en regeringsskifte. Vi får se om det blir så. Det ser i alla fall lovande ut. Allt avgörs på söndag!

Ha en fortsatt lugn och mysig lördag!

00066 /Julia

6 kommentarer:

  1. Handla kläder är väl inte nått av det roligaste att göra säger matte men ibland måste man. Bra att du fixar det till maken ;-)
    Matte tittar inte på valdebatterna för hon säger att de bara klagar på vad de andra inte gjort, hade ju varit bättre om de berättat vad de själv ska och vill göra och sluta kasta skit på varandra.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med om det ni säger om valdebatten, men det är sandlåda som gäller just nu :)

      Radera
  2. Det är nog inte så ovanligt att män är ointresserade av kläder. Bra att du tog tag i detta. Håller med dig om att det är viktigt att rösta. Alldeles för många människor har inte den rättigheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog många kvinnor också som är ointresserade av modet (det allra senaste i alla fall), speciellt om man sitter i rullstol. Då är bekväma och sköna kläder och inte modet som är viktigast.

      Radera
  3. Låter som om din make ogillar det där med kläder o skor lika mycket som min husse *fniss*
    Fast han får allt fixa det själv i alla fall :)
    Här hade vi skönt väder igår ända till kvällen då började det regna.

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera