Väderprognos för 5 dagar

onsdag 24 september 2014

Jag har hittat den!!!

 

wednesday_05

Vi hade fint väder nästan hela dagen igår. Det kom en regnskvätt på eftermiddan, men den var inte långvarig alls.

Jag stängde inte av elementet förrän vid ett badrumsbesök vid 5-tiden för att knäppa på den igen nu på morgonen. Vi har behagliga 20 grader inne. Jätteskönt efter att ha frusit lite förra veckan då det var så kallt utan nån värmekälla, som jag vågade använda.

Jag hade för mig att ICA också har en web-shop, då maken berättade att “hans” butik inte hade vattenkokaren jag vill ha. Så jag letade och hittade den! Jag skulle beställa den och ville hämta den i butiken som maken handlar i.  Men se det gick inte, inte heller kunde den betalas med kundkortet.

Jag är ju van att handla på nätet och tyckte att det var märkligt att jag inte fick till det hos icahemma.se. (Det är bara vissa utvalda butiker som man kan göra så på, tydligen.) En gång beställde vi ett par billiga hörlurar på nätet och hämtade den och betalade i vår närmaste El-Giganten butik utan problem.

Jag gav upp efter några försök och ringde till “vår” affär, där vi oftast handlar. De hade vattenkokaren och en tillhörande brödrost. HURRA!!! Visst är de snygga?!? (Bilderna är länkar!)

Vattenkokare 2Brödrost 1

Han lade undan dem till mig, det var inga problem alls och vi hämtar dem på lördag! Han var jättesnäll som jag talade med. Jag tror till och med att de hade extrapris på vattenkokaren, men jag kan ha hört fel. Jag frågade inte en gång till om priset. Vilket som, vi tar den och brödrosten ändå. Vi kan betala med kundkortet och maken tar brödrosten som jag använder nu med sig på söndag.

Nu ska jag fortsätta med min frukost. En stor kanna med fruktig te bryggd efter konstens alla regler, som vanligt, det går trots kaffebryggaren Blinkar. Till det rostad fullkornsbröd med finsk rökt korv och vällagrad ost på den ena och min egen aprikosmarmelad och samma ost på den andra. Mums!

Ha en underbar onsdag!

993wednesday13 /Julia

4 kommentarer:

  1. Vilken tur, det gäller att inte ge upp i sökandet.
    Jag trodde först att du hittat Amandas gömställe för masken, hihi!

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näää... Amandas maskgömme lär jag aldrig hitta. Det finns alldeles för många ställen jag INTE kan leta på :)
      Hon kommer med den, senast idag, då hon vill leka med den, men när hon har lekt färdigt är den borta igen!!! Hon ÄR rädd om sin mask ;-) Matte FÅR inte låna den!

      Radera
  2. Jättesnygga! Märkligt att det skulle vara så krångligt för dem att fixa, känns som en självklarhet att det ska fungera med nätet..Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min gamla var i samma modell mren med svart hadtag, den här är mycket snyggare!!! Äsch, jag hade tur att de fanns i vår vanliga affär! Nu får vi handlat också på samma gång :)

      Radera